fredag den 28. juli 2017

Nogle gange trænger man / Sometimes you just need it

Jeg ved ikke hvordan I andre har det med arbejde. Jeg er jo for det meste rigtig, rigtig glad for mit, men den sidste uge her, lige op til min ferie fra i morgen, har været noget hård.
Der har været mange meget syge patienter, og det går altid lige i hjertet på mig. HVER gang. Jeg kan blive noget så HIDSIG, hvis de ikke bliver behandlet ordentligt, men for det meste går det nu efter planen.
Denne uge har været udfordrende på kollega-planet - ikke alle børnelæger opfører sig ens! - og lige i går var jeg temmelig træt af det hele. Desværre også så træt, at jeg egentlig ikke gad følge min plan. Jeg trængte nemlig til at se et godt mord, og det er Barnaby jo altid leveringsdygtig i. Jeg synes nærmest den halve landsby ryger med i svinget, og det er ikke mere farligt, end at jeg tør kigge med.
Måske skulle jeg se et afsnit i aften? Når kufferten altså er pakket. For hold da op, som jeg glæder mig til at komme af sted!
Har I andre derude nogensinde behov for et lille, rask mord til at muntre det hele lidt op?

I don't know how all of you out there feel about work. Most of the time, I'm really, really happy with mine, but this last week before my vacation, has been kind of tough.
We had a lot of very sick patients, and they always get inside my heart in some way. EVERY time. I can get FURIOUS, if my patients are not treated as they should be, but most of the time, it works out as planned.
This week has been really challenging, colleague-wise. Not all pediatricians behave the same way! Especially yesterday, I was really fed up. Unfortunately, I was so tired, that I never followed my plan. What I needed, was a nice murder, and we all know how Barnaby always delivers! It feels like half the village get killed every time, and it's not so nerve-wrecking that I don't dare to watch.
Maybe I should watch an episode tonight instead? After I packed my suitcases, you know. I'm really, really excited to get away!
Do any of you out there feel the same? Do you sometimes need a quick murder to cheer up life?

15 kommentarer:

  1. Det hænder, men jeg har ofte det problem at jeg falder i søvn til den serie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det at sove fjerner også forbløffende mange frustrationer, så jeg tror faktisk det er lige så effektivt.

      Slet
  2. Det kan du tro. Og nogen gange er det kollegamord som i Line of duty ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg er glad for at høre at det ikke bare er mig!

      Slet
  3. Uha. Vi ser helst at du får set så mange afsnit at din trang til mord er HELT væk inden vi henter dig i lufthavnen😳

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare rolig. I dag var vi meget mere kompatible. De hørte endda efter hvad jeg sagde!
      Og nu er min ferie næsten igang....

      Slet
  4. Svar
    1. :-)
      Herligt at du også er med på den!

      Slet
  5. Efter aftenvagt som sygeplejerske, bruger jeg tit en Barnaby til at falde i søvn på. Det er åbenbart afslappende med alle de mord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åbenbart. Lidt skræmmende, men alligevel skønt.

      Slet
  6. Det er ikke kun dig. God ferie 😎

    SvarSlet
  7. En rask omgang Hammerslag kan nu også bruges....

    SvarSlet
    Svar
    1. Myrder de også folk der?

      Slet
    2. Det er i hvert fald godt at falde i søvn til. Og der er næsten lige så mange afsnit som i Barnaby ;)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails