søndag den 31. december 2017

Status 2017

Det er nytår! Godt nytår til alle jer derude! Tak for et dejligt år her i den virtuelle verden.
Det er tid til status, og mand, har jeg glædet mig!
2017 har været et virkelig fint år. Det absolut fedeste i løbet af året, var nok at bruge hele januar i Israel. Det var en spændende måned som jeg nød i fulde drag. OGSÅ i Hizkijas tunnel hvor det var bælgmørkt..... Lige præcis der prøvede jeg ikke at strikke, men ellers har der været godt med strikketid. Især i toget.
Der har været strikkefestival og julemarked og mange dejlige strikketimer i godt selskab.
Ialt har jeg fået strikket 6,485 kg garn, hvilket jeg ikke er så tilfreds  med. Det blev til 57 projekter ialt.

It is New Year! Happy New Year to everybody out there! Thank you for a wonderful year here in the virtual world.
It is time for status, and man, have I been looking forward to this!
2017 has been a really fine year. The absolutely best thing this year was spending all of January in Israel. It was a very interesting month that I fully enjoyed. ALSO in Hezekiah's tunnel which was pitch dark.... I didn't try knitting down there, but otherwise, I had plenty of knitting time. Mostly on the train.
There was the knitting festival and Christmas market and a lot of hours knitting in good company.
In total, I knit 6.485 kilos of yarn, which I'm not too satisfied with. All in all, it was 57 projects.
Det blev til den årlige tur til Ho, hvor vi fik kaffe og kage med strikketøj og Molly. (Molly forstyrrede muligvis en lille smule, men hold op, for en sød hund!)

Årets produktion var:

26 par strømper (4 par små, 1 par til mig)
18 sweatre/trøjer (11 små)
4 veste/toppe (2 små, 1 til mig)
3 huer (2 små)
2 par bukser (begge små)
1 kjole (baby)
1 tæppe (baby)
1 par vanter
1 par sutsko (baby)

I got the annual visit in Ho, where we had coffee and cake with knitting and Molly. (Molly might have disturbed a little bit, but oh my, a sweet dog!)

This years production was:

26 pairs of socks (4 baby-sized, 1 pair for me)
18 sweaters/cardigans (11 small ones)
4 vests/tops (2 small ones, 1 for me)
3 hats (2 size baby)
2 pairs of pants (both for babies)
1 dress (baby)
1 blanket (for a baby)
1 pair of mittens
1 pair of bootees (baby)
Der er brugt mange timer med nevøcerne. De fleste hyggelige, enkelte nervepirrende. F.eks. i svævebanen i Hong Kong.

Sidste års nytårsfortsætter? Altså. Jeg skulle komme over 10 kg strikket garn. Det gik så ikke. Det gik heller ikke, det med ikke at købe mere garn end jeg strikkede. Overhovedet ikke!
Jeg fik aldrig hæklet et tæppe mere til mig selv (men firkanterne er ikke løbet væk, så der er håb!) Og det med stadig at strikke til mig selv, så 10-15% af mine projekter blev til mig selv? Jamen altså.... Jeg nåede op på 3,5% til mig selv.
Til gengæld nåede jeg op på 26 par strømper!

Årets absolut bedste projekt var nok Tomten jakken. Den var bare sjov at strikke, og det var fedt at strikke i det sjove "crazy" garn.
Årets værste projekt var sweateren til min niece. Garnet var dyrt, det var ikke så nemt at strikke med, og så blev sweateren bare lige lidt for lille. Træls. Nå ja - og da den endelig var blevet færdig, var det blevet for varmt til at hun kunne bruge den.

I spent many hours with my nephews and niece. Most of them happy hours, a few quite nerve-wrenching, like on the cable car in Hong Kong.

Last years New Year resolutions? Well. I wanted to knit more than 10 kilos of yarn. It didn't end up like that. My plan on not buying more yarn than what I knit, didn't work out either. At all!
I never got around making another crochet blanket for myself. (But the squares didn't run away, so there is still hope! And the stuff about continuing to knit for me, so that 10-15% of my projects were for me? As if! In the end, 3.5 % of the projects turned out to be for me.
On the positive side, I actually made 26 pairs of socks!

The best project this year was the Tomten Jacket. It was so much fun to knit, and I loved knitting in the pretty "crazy" yarn.
The worst project was the sweater for my niece. The yarn was expensive, it was difficult to knit with, and then it turned out a bit too small. Really annoying. Oh well - and when it finally got done, the weather was too hot for her to use it.
Det var året med VIRKELIG mange babyer! Der nåede at komme 3 styk i familien, den ene sødere end den anden. Trods regnen af babyer, var det kun 42% af det strikkede der var mindre end størrelse 2 år. Men jeg synes nu ikke de mangler noget sådan lige den næste uge.

Næste års fortsætter? Altså - jeg VIL strikke noget mere til mig selv! Det skal starte allerede i aften, hvor jeg skal slå op til noget til mig selv.
Det kunne være sjovt med 26 par strømper igen næste år. Især, hvis jeg sørger for at fordele det, så jeg ikke skal strikke halvdelen af dem i løbet af de første 3-4 måneder. (Det ender sikkert på samme måde igen.....) Det med ikke at købe for meget garn og iøvrigt strikke mere end 10 kg bruger jeg igen. En eller anden gang lykkes det måske!
Desuden skal jeg lære at spinde. Der er bare ingen vej udenom.......
Velkommen, 2018!

This was the year of a LOT of babies! We had 3 babies in the family, each one cuter than the last one. In spite of this rainstorm of babies, only 42% of my finished projects were smaller than size 2 years. But I do think all these little people can manage without getting knitted stuff for a week or so.

Next year's resolutions? Well - I WANT to knit some more for me! I plan to start tonight, when I will cast on something for me.
It could be fun with another 26 pairs of socks, especially, if I manage to spread them, so I don't have to knit half of the socks in the first 3-4 months. (It probably ends up the same way again......) The thing about not buying too much yarn and by the way knit more than 10 kilos are on the list gain. Some time I might succeed!
Furthermore, I need to learn how to spin. No way to escape this.....
Welcome, 2018!

10 kommentarer:

  1. Hej Christine
    Godt nytår til dig. Tak for megen strikke inspiration i året, der er gået. Du har fået min årelange sokkeproduktion op på et nyt niveau. Aldrig har jeg strikket så mange sokker med mønstre som de seneste år.
    Venlig hilsen
    Kirsten i Tønder

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt at høre! Det er nemlig også sjovt at strikke strømper med mønster! Indimellem nyder man så også de "almindelige" strømper meget mere når man slipper for mønster!

      Slet
  2. Godt nytår. håber du når dine mål i 2018

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, man kan da håbe det bliver til noget med nogle af mine mål......
      Godt nytår!

      Slet
  3. Kære Christine
    Jeg vil ønske dig et godt nyt strikke år. Jeg laver ikke status på den måde, men har strikket meget af lager garn i år, så min garn butik troede, at jeg var holdt op med at strikke. Jeg bruger mest Maren i Ribe, kender du hende? Den bedste garn butik, her kan du få alt, og ellers skaffer Maren det. Du kan til hver en tid gå ind og bytte, der er ingen tidsfrist på. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en god butik, Lykke! Men jeg kom godt nok til at le. Troede hun, du var holdt op med at strikke? Så er man VIRKELIG en trofast kunde!
      Godt nytår!

      Slet
  4. Godt nytår. Jeg er imponeret. 57 projekter, - det er jo altså mere end ét om ugen. Hvordan i alverden skulle du kunne øge det? Men lur mig, det skal såmænd nok lykkes.
    Så fint at følge med her (og hele tiden halse efter....), det inspirerer og holder i gang, kan jeg sige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, det er vel mere end ét om ugen, men nogle af dem er jo lidt små...
      Jeg har tænkt mig at strikke i tungere garn næste år! Mere wollmeise......
      Tak, fordi du følger med. Det er superhyggeligt med dine kommentarer!

      Slet
  5. Godt Nytår. Det er imponerende at du når så mange par sokker, når man tænker på alle de andre fine ting du når at strikke. Antal kg garn bliver nok også højere hvis det ikke er strømper men store trøjer du kaster dig over.😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde!
      Ja, jeg må strikke noget tungere, men strømperne slipper jeg nok ikke lige for. De er forfærdeligt populære! Men jeg kan formentlig også strikke DEM i lidt tungere garn. Ind med mere Wollmeise!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails