fredag den 5. april 2024

Biblioteket / The library

På vej fra stationen til sygehuset går jeg tit op gennem det gamle sygehus og forbi det store universitetsbibliotek. Det er en lidt længere vej, men der er ret fint. Specielt er plænen foran biblioteket virkelig fin her om foråret! 
Biblioteket er så stort og fint, men jeg har ligesom aldrig nogensinde haft nogen grund til at gå derind. Så jeg kan jo forestille mig alt muligt!

On the way from the station to the hospital, I often take the rute through the old hospital, past the big university library. The road is a bit longer, but it's really pretty. Especially the lawn in front of the library looks pretty during spring!
The library looks so big and beautiful, but I never had any reason to go in there. So I have just been imagining a lot of stuff!
Men i onsdags kom dagen så! Min kollega skal som sagt forsvare sin Ph.D., men eftersom hun er på Island har jeg lovet at hjælpe med det praktiske. Hele tre eksemplarer skulle afleveres på biblioteket!
De er ved at renovere, så indgangen var flyttet rundt om hjørnet til en lille dør med en vindeltrappe i sten som førte op til et ret almindeligt biblioteksrum som lugtede rigtig meget af bøger. 
Altså - jeg ved ikke hvad jeg troede! Jeg havde bare ikke forventet mig sådan et helt almindelig bibliotek........
Jeg tror faktisk bare jeg fortsætter med at nyde det udefra. 

But this Wednesday was the day! As I told, my colleague will defend her Ph.D., but since she is in Iceland, I promised to help with the practicalities. A total of 3 of her books should be delivered to the library! They are renovating, so the entrance was moved around the corner - a little door with a spiral staircase made of stone that led up and up to a quite ordinary library room that smelled like books.
Well - I don't know what I imagined! It just didn't expect such an ordinary library room like that......
I do think I will just admire it from the outside in the future. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails