lørdag den 20. april 2024

One life

På vej til frisør i mandags kom jeg forbi en lille biograf i Lund hvor de reklamerede for filmen "One life" som handler om en englænder, Nicholas Winton, som reddede 664 børn ud af Tjekkoslovakiet da Hitler invaderede landet. Måske har du læst om ham? Hvordan han stort set ikke talte om det her i næsten 50 år, indtil han pludselig til sin overraskelse var omgivet af mennesker han havde reddet, da han først fortalte sin historie videre. 
Filmen er så fin og rørende - Anthony Hopkins spiller helt utroligt godt. Den har ikke haft premiere i Danmark endnu, så jeg må indrømme at jeg snød. Jeg tog til Lund og så den. Jeg kunne godt finde på at se den igen.......

On my way to the hairdresser this Monday, I passed a tiny movie theatre in Lund with a poster for the film "One life", telling the story of the British man Nicholas Winton, who saved 664 children out of Czechoslovakia when Hitler invaded. Maybe you read about him? How he didn't talk about this for almost 50 years, until he suddenly - to his big surprise - was surrounded by people he had saved once he told his story. 
The movie is so touching and good - Anthony Hopkins is acting incredibly well. It hasn't been released in Denmark yet, so I have to admit that I cheated. I went to Lund and watched it. I actually might watch it again.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails