lørdag den 27. april 2024

10

Karatestrømperne til min nevø er endelig færdige! Nu er de noget bredere i skaftet og jeg tror nevøen kan få dem på. Ellers er han simpelthen nødt til at gøre noget ved den hæl. Jeg siger det bare!
Min tidsplan er fuldstændig skredet efter jeg måtte strikke den ene strømpe helt om. De næste strømper burde ligge i posten nu, og det hjælper ikke så meget at jeg har fundet garnet til dem! Selv de to par tøsestrømper som skal være klare i maj måned føles for tæt på. 
Men altså - jeg må vel bare komme i gang! Og så se en masse tv eller noget. Jeg skal i teatret i dag, men der går det jo nok ikke helt at strikke?

The Karate socks for my nephew are finally done! Now the leg is a bit wider and I do think he will be able to put them on now. If not, he will just have to do something about his heel! Just saying!
My time schedule is totally late after I had to reknit one of the socks. The next pair of socks should be in the post now, and it doesn't help that the yarn is all ready to knit. Even the two pairs of girl socks that need to be ready in May feels a bit close. 
But you know - I just need to start knitting! And then watch a lot of tv, I guess. I'm going to the theatre today, but it's not a place to knit....
Mønsteret hedder Karate og jeg har lavet dem temmelig meget anderledes. Men de er bare så fine! Det ligner næsten knuder, og det var ikke så svært at strikke. Jeg kunne nok godt finde på at strikke dem igen! De er strikket i 90 gram Froehlich garn på pind 2,5. 

The pattern is called Karate and I changed them quite a bit. But they just look so pretty! The pattern looks almost like knits, and wasn't that hard to knit. I might knit them again some time! I used 90 grams of Froehlich yarn and size 2.5 mm needles. 

4 kommentarer:

  1. PS, Jeg kikkede lige på Ravelry ... dine er meget flottere!
    PPS mare: læs bare.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det synes jeg også!

      Slet
  2. Hvor fine. Og hvorfor kan man ikke strikke i teatret?

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, det ved jeg ikke. Måske fordi det er besværligt hvis man taber garnet? Og tak!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails