torsdag den 27. juni 2024

Kampen om kirsebærrene / Fighting over the cherries

Hvis der er noget jeg virkelig går op i ude i haven, så er det mit kirsebærtræ! (Og min vinplante. Selvfølgelig.) Jeg venter spændt på kirsebær og jeg gider ikke at fuglene skal æde dem alle sammen. 
Men trods mit net så er de altså ikke helt sikre, bærrene! Nogle steder er der halve bær. Jeg er ret sikker på at der er en stædig fugl derude som IKKE gider dele med mig! 

If there is something I'm really excited about in the garden, it's my cherry tree! (And my vine. Of course!) I'm waiting eagerly for the cherries and I don't want the birds to eat everything. 
But in spite of my net, the berries are not totally safe! In some places, there are only half berries. I'm quite sure that there is a stubborn bird out there who do NOT want to share with me!
Jeg tror faktisk også den er lykkedes med at komme ind under nettet og tage nogle bær. Se bare her! En stakkels tilbageværende kirsebærsten og et blad med fuglelort. Jeg tror faktisk ikke jeg behøver hyre nogen privatdetektiv, selv om jeg alligevel er imponeret over den der fugl som også elsker kirsebær! 

I even think it succeeded in getting under the net and take some berries. Just look at this! A poor left over cherry-stone and a leaf with bird poop. I don't even think I would need a private detective, but I have to admit I'm a bit impressed with this bird who also loves cherries!
Der er såmænd også nogle stykker i min familie som gerne vil "hjælpe" med at spise dem. Men de får ikke lov! Måske næste år? Der er i hvert fald ret mange kirsebær i år, og hvis der kommer flere næste år kan jeg måske godt dele lidt. Jeg er ikke helt sikker.......

To be honest, there are also some people in my family who would love to "help" eating them. But I won't let them! Maybe next year? There are certainly a lot of cherries this year, and if there are more next year, I might be willing to share. I'm not too sure of it, though......

4 kommentarer:

  1. Ja, fuglene står tidligt op.

    SvarSlet
  2. Kirsebær 🍒 smager dejligt. -Vi har også en lille "konkurrence" hvert år med fuglene om, at nå bærrene, inden de er spist af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det smager så godt! Jeg gider bare ikke at fuglene tager det hele. Det gør de meget nemt hvis man ikke er hurtig!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails