lørdag den 1. juni 2024

Rundt i Sverige / Around Sweden

I går var jeg lige en tur i Jönköping med en af vores fysioterapeuter! Vi skulle på besøg på børneafdelingen som følger nogle af vores CF børn, og det havde været planlagt længe. Jeg skulle kun en halv time tidligere op end normalt, så det var ikke så slemt. Det var en meget fin morgen på stationen i Malmö, og da nattoget så rullede ind fra Stockholm var det en helt perfekt tog-morgen! (Ja, jeg ved det. Lidt tog-gal er man vel, selv om jeg godt ved at man sover elendigt på nattoget!)

Yesterday, I went to Jönköping and back with one of our physiotherapists! We were visiting the pediatric department where some of our CF kids are followed, and the visit was planned for a long time. I had to get up just 30 minutes earlier than normal, so that wasn't too bad. It was a beautiful morning at the station in Malmö, and when the night-train from Stockholm arrived, my morning train-wise was perfect! (Yeah, I know. I love trains although I know you sleep horribly on the night train!)
Der er virkelig fint i Jönköping! Det var også virkelig hyggeligt på sygehuset - da vi kom ind i ambulatoriet sad den første mor og barn og spejdede efter os. Det er altid sjovt at se de børn og forældre jeg kender med deres læge på hjemmesygehuset! Det er også virkelig rart at styrke samarbejdet med vores kolleger ved at møde dem "hjemme". 

Jönköping is really pretty! We had a great time at the hospital - when we entered the out-patient clinic, the first mother and child were there, looking for us. It's always fun to see the children and parents that I know with their doctor at the "home hospital". It's also really nice strengthening the co-operation with our colleagues by visiting them "at home". 
Vel tilbage i Malmö skulle jeg ikke hjem. Der var nemlig fest for lægerne på børneafdelingen! Vores dresscode var "barnlig", og de fleste af os "gamle" læger havde virkelig gjort noget ud af det, mens de unge var temmelig forsigtige i udklædningen. 
Min niece havde hjulpet mig med lige at sammensætte en lyserød kjole, grønne strømpebukser, min denimjakke med Stitch og Disney-ører. Samt denne her fine tryllestav som jeg købte til outfittet. 
Det var en rigtig hyggelig aften, selv om jeg tog lidt tidligere hjem. 

Well back in Malmö I was not going home. We had a doctor's party for the pediatric clinic! Our dresscode was "childish", and most of us "old" doctors were really dressed up silly, while the young ones were a bit more discreet. 
My niece helped me put together a pink dress, green pantyhose, my denim-jacket with Stitch and Disney-ears. I bought this pretty wand to complete the outfit. 
It was a really nice evening, although I went home a bit early. 

2 kommentarer:

  1. Det lyder som et smukt outfit, kan man ikke få et billede af det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der foreligger desværre ikke billeddokumentation.......

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails