lørdag den 20. april 2013

Fristet / Tempted




SÅ kom der gang i strikkeriet! Min veninde kom, og vi nåede at besøge 2 garnbutikker på vej fra Hovedbanegården hjem til mig. Først den nye 'Wadil's', hvor jeg holdt mig i skindet og bare købte nogle strømpepinde. Uh, det er en dejlig butik! Jeg har endda aldrig været i den store butik i Valby, hvilket vist er godt. Det kunne nok godt blive dyrt.
Længere nede af Vesterbrogade ville jeg også vise 'Terese Garn' frem. Det er den garnbutik med mest garn på mindst plads, jeg nogensinde har set!
Her gik det galt. Helt galt! Fra tidligere vidste jeg, at de har Hjertegarns 'Roma', der er ganske godt til søsterens børn. Bomuld og acryl, ingen krads, og holdbart i vask. På et tidspunkt vil jeg gerne strikke en trøje til min nevø på 13, og det købte jeg så blåt garn til. Han er høj! Men der skulle være nok.
Imens jeg ventede på garn, så jeg så lige noget bomuld og silke. Tykt, så det gik hurtigt, og med et fint farvespil. Så der røg også lige garn med hjem til en sommerbluse!
Jeg er allerede godt på vej med den.......
I dag skal vi videre i garnbutikker. Uha, men Ih!

THEN I started knitting! My friend arrived, and walking from the Central Station to my apartment, we passed two yarnshops. On purpose, of course - which is why we chose walking!
First we visited the new 'Wadil's', where I really kept myself under control and only bought a set of double point needles. It's a wonderful shop! I never even visited the big main shop in Valby, which might be just as good. Would become very expensive!
Further down Vesterbrogade we visited 'Terese Garn' the yarnshop with the highest concentration of yarn ever. Everything is piled up in there!
Here everything went wrong. Terribly wrong! From earlier, I new they had Hjertegarn 'Roma', a nice blend of cotton and acrylics, totally non-scratchy and great for keeping shape and color after washing. Perfect for my sister's kids! I want to make a sweater for my 13 year old nephew some time, so I bought blue yarn for this. He is tall!
While I waited, I noticed some cotton and silk. Quite thick and with a wonderful colorplay from the two shades in the yarn. And suddenly I also brought home yarn for a summer top for me!
Already, I came quite a long way with it.......
Today we are going to visit more yarnshops. I'm scared! And excited!

- Posted using BlogPress from my iPhone

14 kommentarer:

  1. Jamen så længe, der bliver strikket lækre ting af garnet, er det vel ok at købe lidt til lager :)

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig måde at gå i butikker på :0)

    SvarSlet
  3. Ja jeg forstår godt du lod dig friste - skønne sommerfarver du har valgt :)

    SvarSlet
  4. Uha, er netop på vej til Strøget, mon jeg kan holde mig i skindet, nu hvor jeg er strikke-lock outet af fysioterapeuten :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha.... Stakkels dig! Hvis du holder dig 100% til Strøget, kan du nok godt holde dig i skindet.....

      Slet
  5. Det lyder godt med en tur rundt i de forskellige garnbutikker - rigtig god fornøjelse!
    Hvor ligger Wadil?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ligger ret tæt på Hovedbanegården, lige før Vesterbro Torv. Meget hyggelig.

      Slet
  6. Sikke hyggeligt med garnbutik besøg,og kan da bare så godt forstå du blev fristet af de lækre farver som jo nærmest lover solskin og STORE isvafler :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi vil have sol! Jeg er spændt på modellen. Enten bliver den et hit, eller også gør den overhovedet ikke......

      Slet
  7. oooohhh! there will be no more room for you at home! or you will be stuck in a corner and will have to knit your way out!

    SvarSlet
    Svar
    1. I know...... I hope I will be very skinny if I ever get out of that corner!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails