tirsdag den 16. april 2013

Marilinda

Efter nogle dybe indåndinger og et år har jeg fået udvidet kredsen af strømpe-modtagere (det er jo ikke, fordi der bliver færre, efterhånden som de yngre i familien finder partnere og på et tidspunkt får børn, vel?).
Disse strømper skulle have været færdige i lørdags, men pind 2,25 mm og mange kilometers gang kombineret med snoninger var bare ikke hurtigt nok......
De er til min nevøs kone, og hun har allerede godkendt dem. Jeg er selv aldeles vild med den lyserøde farve, og lige præcis lyserødt Cascade Heritage Paint er noget garn der bør ligge klar til at strikke af!

After some very deep breaths and about a year, I increased the group of sock recipients (there wont be fewer when the younger members of the family find their partners and at some point start having children of there own!).
These socks should have been done by Saturday, but 2.25 mm needles and many miles of walking combined with cables just didn't do the job.....
They are for my nephews wife, and she approved of them already. I'm totally crazy about the pink color, and pink Cascade Heritage Paint is something I want to always have ready in my stash for immediate cast-on, if necessary....... 
Mønsteret er "Marilinda" af Cookie A. Rigtig fint mønster, der er interessant, men ikke så kompliceret at man skal sidde med bogen hele tiden. Jeg lavede et par små ændringer, dels en linje i diagrammet, dels hvor man skulle begynde i mønsteret efter hælen. Jeg har virkelig svært ved at forestille mig at Cookie A. skulle lave fejl i et mønster, men det lignede...... Godt, man har lov at ændre!
Ialt vejer de 75 gram, og så snart strømperne til min nevø også er færdige, skal de sendes afsted.

The pattern is "Marilinda" by Cookie A. Really nice pattern, that is very interesting, but not so complicated that you have to sit with the pattern all the time. I did a few changes, one was a line of the chart, the other was were to begin in the pattern after the heel. I have a hard time thinking that Cookie A. would be capable of making a mistake, but it looked like it..... I'm glad we are allowed to improvise!
The weigh a total of 75 grams, and as soon as the socks for my nephew are done as well, they will be posted.

6 kommentarer:

  1. Hvor mange par sokker er du efterhånden oppe på - ja jeg spørger bare :))
    De er rigtig flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg tror, det er par nr 8 i år. Prøver at strikke 2 par om måneden, ca.....

      Slet
  2. Åh de er søde, sikke et smukt mønster, bare det var mine.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails