fredag den 12. april 2013

Torsdag / Thursday

I går var ikke helt almindelig, så I får lige et par snapshots. Først fra formiddagens arbejde. Fordi jeg skulle til et møde omkring frokost og resten af dagen, var listen kun på 2 patienter. Da jeg startede. Indenfor 1 time stod der 6 patienter på listen. Til gengæld var der de vildeste lagkager, fordi bioanalytikerne fyldte 30!

Yesterday was a day out of the ordinary, so I'll give you a few snapshots. First from the morning's work. Since I was supposed to leave for a meeting around lunch-time, lasting the rest of the day, my list of patients only held 2 names. When I started. After 1 hour it had grown to 6 patients. But then we had the most awesome cakes because the lab technician turned 30!
Mødet var på et hotel inde i byen. Meeeeeeeget kedeligt (sorry, men det var det). Jeg klamrede mig til strikketøjet og det lykkedes mig nogenlunde at følge med. Strømpen blev ikke færdig, men jeg vil forsøge med det sidste af den (første i et par!) i dag.
Hotellet var til gengæld flot, med "træer" i receptionen!

The meeting was at a hotel in the middle of town. Veeeerrrrrryyyyy boring (sorry, it was). I clang to my knitting and succeeded in paying attention most of the time. The sock wasn't finished, but I'll try knitting the rest of the sock (first of a pair) today.
The hotel, on the other hand, was nice, with "trees" in the reception.
Eftersom jeg ikke har nogen cykel, gik jeg hjem, og kom forbi disse flotte vinduer i Sct. Thomas Kirke på Frederiksberg.
Jeg har en plan for cykel - er nødt til at få en ny i løbet af næste uge (inden jeg skal have vagt), og i cykelhandlerens vindue hænger den flotteste, pink cykel. Den flotteste! EVER! 
Jeg spurgte godt nok vores vært fra et medicinal-firma, om ikke de ville sponsorere en cykel? Jeg ville da gladeligt cykle rundt på en reklame for Creon - endda med en cykelhjelm der ligner kapsler, om det skulle være! - hvis den blev sponsoreret. Den ville nok heller ikke være så nem at stjæle.....
Hun ville vist også gerne have sådan en cykel (og bruge den!), men det går nok ikke! 
I stedet satser jeg på den pink.

Since I don't have a bike right now, I walked home, and passed these pretty windows in Sct. Thomas Church on Frederiksberg.
I do have a bike-plan, though. I will have to get a new one within the next week (before my next on-call duty), and in the bike-store they have the prettiest, pink bike hanging in the window display. The prettiest! EVER!
I did ask our host from the medical company, though, if they would sponsor a bike? I would be more than happy to pedal around on an commercial Creon-bike - I would even be willing to wear a helmet looking like capsules, if necessary! - if they would sponsor it. Probably it would prevent it from being stolen as well.......
She looked like she would love to have a bike like that too (and use it!), but I guess it will never happen.
I'll just go with the pink.

5 kommentarer:

  1. Smukke billeder :)
    Det bliver spænende at se hvad du bestemmer dig for med cyklen :)

    SvarSlet
  2. Jeg håber du får den pink cykel. Måske kan du endda strikke det skønneste pinkfarvede saddelovertræk i Wollmeise.

    SvarSlet
  3. Skønne billeder - det lyder til at du skal køre på pink :))

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails