fredag den 5. april 2013

Øresund

Det ser ENDELIG ud til, at foråret er ved at bide sig fast. Det er bare skønt, at det er længe lyst, og jeg nyder hver eneste dag, hvor solen skinner fra en klar, blå himmel!
Af en eller anden grund trænger jeg til at se vand i øjeblikket. Så cykelture for at nyde det gode vejr, ender typisk ved en eller anden afkrog af vandet fra Øresund....

FINALLY it seems like spring is here to stay. I love the longer hours of light, and I really enjoy every single day with a clear, blue sky and sunshine!
I'm not sure why, but I really need to see some water right now. So any bike-trips to soak in the good weather, usually ends up close to some splash of water from Øresund......
Her er det fra Charlottenlund Strandfort, inden det blev helt så varmt. Det var skærtorsdag og blæsende. Tæskekoldt! Jeg har aldrig været på fortet før, men kun kørt forbi. Spændende sted, faktisk.

This picture is taken at Charlottenlund Strandfort, before it really got warm. It was the day before Good Friday, and very windy. Freezing! I never visited the fort before, but just passed it. Interesting place, actually.
Tirsdag cyklede jeg forbi "Fields", og kørte langs jernbanebroen tilbage fra Amager til Sjælland. Der var kajak-roere, der også nød vejret.

This Tuesday, I took a long ride to a shopping mall, and going home, I followed the bridge for the train-tracks from Amager to Sealand. There were some kayak-sailors also enjoying the sun.
Det er smukt, ikke?

Beautiful, don't you think?

10 kommentarer:

  1. Jo det er - rigtig smukt :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at se på vand....

      Slet
  2. Vand er bare smukt. Og sikke forskellige billeder.
    Men det er nu lidt for koldt endnu. Skal vi ikke håbe på lidt varmere vinde snart?

    SvarSlet
    Svar
    1. I en solstråle var det rigtig dejligt, men hvis jeg havde drejet kameraet den anden vej, ville man kunne se isen.....
      Varmere vinde er meget velkomne!

      Slet
  3. yes, it is! very beautiful! it must have felt great to be out pedaling and breathing in all that wonderful air flowing off of that beautiful blue water!

    SvarSlet
  4. Nu kommer den gode årstid, hvor det igen er rart at cykle. Hvis man som du kan gøre det med vandudsigt, er det ikke dårligt. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig godt at cykle efter vandudsigt. Der er et stykke vej, og det er jo meget sundt!

      Slet
  5. Jeg bliver helt misundelig- en gang cyklede jeg dagligt- nu er det hvert andet år... nå det kommer nok igen- smilte i øvrigt over at du på dansk cyklede forbi (!) Fields- men på engelsk cyklede derud til det ... tænkte også at jeg nok lige ville være stået af og have gjort pause...og ikke bare cykle forbi ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - jeg mener "forbi" som at man "kigger forbi til en kop kaffe" eller lignende. Jeg var skam i Fields. Fik både en skøn kop iskaffe hos Starbucks OG en ny cykelhjelm.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails