tirsdag den 30. april 2013

Klar til lidt sol / Ready for a little sun

Den nye sommerbluse er færdig, og den er blevet rigtig fin, synes jeg! Det tog et par timer at sy det hele sammen, så jeg er sandelig glad for, at jeg ikke går i stå når jeg når til monteringen...... Pyha. Godt nok har jeg ikke noget imod at sy, men den var hård!
Ialt er der gået ca. 5,5 nøgle rødt og knap 1 nøgle af hvid, gul og grøn til blusen. Den passer på en prik, og jeg er ret glad. Man kan jo aldrig vide, hvordan en bluse i virkeligheden vil blive, før den er helt færdigsyet og på, vel? En overgang eller to havde jeg mine tvivl.....
Mønsteret er det her, og det kan anbefales. Hvis du ikke er bange for at sy!

My new summer top is done, and I really like it. It took me a few hours to sew everything together, and I'm really happy I don't freeze when I get as far as the finishing part...... Phew.
I don't mind sewing, but it did take some patience!
In total, I used about 5.5 skeins of the red and almost 1 skein of white, yellow and green for the top. It fits well, and I'm happy. You never really know, how something knitted really will turn out until its done and worn, do you? There were moments when I had my doubts......
The pattern is this one, and it's really nice and easy. If you're not afraid to do some sewing!

18 kommentarer:

  1. Super, sommerdejlig og skøn - godt strikket og syet :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er meget tilfreds!

      Slet
  2. Utrolig smukt resultat du har fået..
    Somme tider kommer man ikke uden om et stort monteringsarbejde..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - og du har helt ret! Faktisk synes jeg, alle sømmene holder lidt sammen på hele blusen og giver lidt talje og sådan. Og nu, hvor det er overstået, har jeg nærmest glemt det.....

      Slet
  3. Rigtig fin sommerbluse. Det er nogle dejlige farver du har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Ja - jeg synes lige, de farver kravlede sammen i kurven!

      Slet
  4. Den ser ud som noget, jeg kunne finde ud af at lave, selv om den er strikket ;-) Monteringsarbejdet skræmmer nu lidt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du sagtens! Den er endda hurtig at strikke. Og monteringsarbejdet? Du syr jo patchwork, ikke? Det vil være som at klø sig i nakken for dig.....

      Slet
  5. Hov, glemte lige at rose! Flot arbejde og farven vil klæde dig.

    SvarSlet
  6. Den er superflot!!! Så mangler vi bare sol og varme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! SOL OG VARME! Jeg tyvstarter lidt i morgen. Skal til møde et varmt sted.... Så den skulle bare være færdig!
      Og tak.

      Slet
  7. Den er sørme blevet flot! Jeg er vild med de farver, de ser endnu mere lækre ud nu, hvor den er monteret. Tænk, at der kan være så meget syarbejde i noget, der ser så enkelt ud! Man bliver let snydt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den skulle sys mange steder! Men jeg kan faktisk godt lide designet, og eftersom jeg halvvejs har glemt det allerede, kunne jeg sikkert godt strikke en til......

      Slet
  8. Den er superflot - jeg syntes næsten at der er noget ægyptisk over den {;o)

    SvarSlet
  9. den er blevet rigtig flot og dit farvevalg er meget gladere end mønsterets, tak for linket

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Farver kan gøre meget! Jeg havde købt garnet før jeg fandt opskriften, og havde egentlig tænkt det helt anderledes. Men er egentlig godt tilfreds!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails