søndag den 7. april 2013

Ballet


I aftes var jeg i Operaen. Der var gæste-optræden fra New York City Ballet, og da det jo ikke er længe siden jeg mødte en, der havde fulgtes med dem rundt, var jeg da selvfølgelig nødt til at se det, ikke?
Det var så fantastisk smukt. Programmet hed "Serenade" (Tschaikovsky), "The Four Temperaments" (Hindemith) og "Symphony in C" (Bizet). Især den første og den sidste del var utroligt smukke.
Den midterste var sådan lidt anderledes...... I den sidste del var dragterne pyntet med Swarovski krystaller, hvilket selvfølgelig også gav lidt bling, men så meget, meget fint ud.

Last night I went to the Opera. New York City Ballet was visiting, and since it's not long since I met someone who had been traveling with them, I had to go see them, right?
It was amazingly pretty. The program was "Serenade" (Tschaikovsky), "The Four Temperaments" (Hindemith) and "Symphony in C" (Bizet). I liked the first and last parts best. They were unbelievably beautiful. The middle one was a bit - - - different..... In the last dance, the costumes were decorated with Swarovski crystals, which added to the bling-effect, but looked very, very pretty.
Dronningen var der - som I tydeligt kan gætte jer til fra dette billede, ikke? Hun fulgtes med Prinsesse Benedikte.

The Queen was there - as you can clearly imagine from this photo! She was there with her sister, Princess Benedikte.
Og jeg fik mig en ny vase! Indholdet smagte rigtig godt.
Da jeg kom ud af Operaen, var min cykel desværre pist væk. Cykelhjelmen var taget af og lå på jorden (på en eller anden tarvelig måde var det alligevel pænt gjort), men jeg måtte tage bussen hjem.
Pænt irriterende, synes jeg nok! Gider ikke rigtig skulle finde papirer, anmelde, købe ny cykel osv. Men på den anden side er det ca. 18 år siden jeg sidst fik stjålet en cykel, så det er jo ikke alt for galt. Og jeg klarer mig nok et par dage på gåben/bus.

And I had a new vase! The content tasted really good.
When I left the Opera, unfortunately my bike was gone. The helmet had been taken off and lay on the ground (in some very bothersome way it was a nice gesture), but I had to take the bus home.
Really annoying! I don't want to go through all the finding-paper, report-stolen, buy-new-bike stuff and so on. On the other hand it's around 18 years since I had a bike stolen last time, so it's not really too bad. And I guess I'll manage my life walking and taking the bus for a few days.

6 kommentarer:

  1. Øv for en træls afslutning efter en god oplevelse. Håber da ikke cykeltyven vælter og slår hovedet

    SvarSlet
  2. Ja det må da siges at være en blandede fornøjelse :()
    Jeg ser tydeligt at det er dronningen og søster :)

    Stort øv med din cykel, men så håber jeg du får en fin og ny, som du kan ha' i fred de næste 18 år!

    SvarSlet
  3. Jamen hvad er det for noget????? Jeg kan bare ikke ta' tyveri ( heller ikke det!). Stakkels dig. Der roeg glaeden fra en god oplevelse.

    SvarSlet
  4. Det vat mega-træls. Jeg har gået en lang tur fra Operaen ind mod byen i dag, men så ikke cyklen. Den er nok langt væk nu.....
    Men ellers var det en rigtig god aften!

    SvarSlet
  5. Det er bare for galt at man ikke kan ha´sin cykel i fred - en kedelig afslutning på dagen...

    SvarSlet
  6. De er bare rigtig gode (så dem i fredags, dog uden kongeligt selskab).
    Sikke noget med de langfingrede. Det er da utrolig træls.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails