søndag den 21. april 2013

Yarnshop crawl, Copenhagen

Min veninde fra Esbjerg er også hardcore strikkenørd. Vi havde ikke aftalt så meget for weekenden, andet end brunch lørdag og så skulle vi se en masse afsnit af TV-serien "Lykke" og besøge nogle garnbutikker. Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at presse så mange så muligt ind i tidsplanen!
Vi startede med at bruge min julegave og fik "Brunch med bobler" på Metropolitan, lige midt på Frederiksberg og ret tæt på, hvor jeg bor. Det var virkelig et skønt sted!
Bagefter tog vi de nærmeste garnbutikker. Først Garn-iture, hvor jeg faktisk aldrig havde været inde før. Det er en fin, lille butik, der desværre snart lukker for at flytte. Der blev indkøbt nye børne-strikkepinde med katte. HVIS nu min mindste nevø vil lære at strikke igen.
Bagefter tog vi i Jorun garn. Som altid elsker jeg det store bord med garnspoler! Her købte jeg - meget omhyggeligt! - ingenting.

My friend from Esbjerg is also a hardcore knitter and yarn nerd. We didn't have many plans for the weekend, apart from brunch Saturday, and watching a lot of episodes from a Danish TV-show and then visit some yarn shops. I thought we might as well visit as many as possible!
We started by spending my Christmas present, having "Brunch with bubbles" at Metropolitan, right in the middle of Frederiksberg and pretty close to my place. It was a great brunch!
Afterwards, we visited the yarn shops closest by. First Garn-iture, which is a fine, little shop that is going to close down in order to move to another place. I have never been inside before, and I bought new kids-needles with cats on top. Just in case my youngest nephew wants to learn how to knit again.
Then we went to Jorun garn. As always, I just love the table with cones! Here I bought - very well-restrained! - nothing.
De næste butikker krævede metro. Først var vi i Nørkleriet i Vanløse, hvor jeg var yderst behjælpelig med at finde garn som Anette skulle købe! Der var et fantastisk tilbud på silkegarn udenfor, og det kriblede godt nok i fingrene! Men endnu engang røg der strikkepinde i kurven.
Rasmilla var altså også et besøg værd, når  man sådan kommer udenbys fra, og ligger jo meget, meget tæt på Amagerbro station. Vi nåede det, lige 15 min inden lukketid, og der kom jeg altså til at købe et lille nøgle neongult garn. Tænker, at jeg nok kan lave noget, som en af niecerne vil bruge!
Så var kl. 14, og vi tænkte jo egentlig, at det var det. 4 garnbutikker på en dag er ikke dårligt, vel? Eftersom der var "Lykke"-tema, tænkte jeg, at en tur på "Laundromat" ville være et hit. (Det var det også! I meget høj grad!) For at komme dertil, tog vi til Nørreport.
Der opdagede vi, at Uldstedet holder åbent til kl. 15! Hyggeligt at se den nye butik! Derinde fandt jeg ud af, hvad det gule garn skulle bruges til - og der røg også lidt strømpegarn samt noget neon-orange og grønt i tasken. Der var nogle flotte tørklæder og bluser strikket med 2 pinde kid-mohair og 2 pinde strømpegarn. Det så simpelthen fantastisk ud! Så der er lagt op til 2 tørklæder til 2 niecer. Afhængigt af, hvem der siger "ja tak" først.
Efter 5 butikker? Der var vi alligevel flade......

The next few shops were place close to the metro. First we took a ride to Vanløse, to visit Nørkleriet, where I was ever so helpful finding yarn for Anette to buy! They had a great offer on silk outside, and it was very tempting! But I just bought a few more needles.
Rasmilla is also worth a visit when you are from out of town, and the shop is located very close to Amagerbro station. We made it, just 15 minutes before closing time, and I just had to buy the bright, yellow yarn. I guess I could make something a niece would like!
By then, it was 2 p.m., and the shops were closing. We thought it had been a great day. Four shops in one day is not bad!
Since we were watching the TV-show, I thought a visit to "Laundromat" would be fun. One of the main characters is working in this cafe. (It was a hit! Very much!) To get there, we took the metro to Nørreport.
Arriving there, we discovered that Uldstedet was open until 3 p.m.! It was nice to see the new shop! Inside I discovered what the yellow yarn was for - and I bought a little sock yarn and some bright orange and green as well. They had some very pretty scarfs and blouses made with 2 rows of kid-mohair and 2 rows of self-striping sock yarn. It looked amazing! So now I have yarn for 2 scarfs for 2 nieces. Depending on which one of them shouting "ME" first.
After 5 shops? We were quite exhausted and went home to the couch and tv.....

8 kommentarer:

  1. Det lyde som en dejlig lørdag og det garn-crawl lyder fantastisk. Indkøbene ser skønne ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn lørdag! Metoden kan varmt anbefales....

      Slet
  2. For den da - bedre lørdag kan jeg ikke drømme :))
    Skønne garner du fik købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lørdag blev det lidt, men godt. Glæder mig til at gå i gang med det neonfarvede!

      Slet
  3. Sikken en skøn måde at tilbringe en lørdag på {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt vildt hyggeligt! Alle forretningerne er lidt forskellige, hvilket var rigtig sjovt at vise frem.

      Slet
  4. Lyder herligt. Er det opvarming til garnstafet/tour de Århus i juni?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville være rigtig godt som opvarmning! Desværre kan jeg ikke komme med.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails