torsdag den 18. juli 2013

Jubilæum og en gave / Anniversary and a gift

Jeg fejrede jubilæum i går! 25 år som faster!!!!! Selvfølgelig flagede jeg på denne højtidelige dag, selv om det bare var i ørerne....... Nevøen fik også et tillykke med på vejen. Trods alt.

I celebrated an anniversary yesterday! Twenty-five years as an aunt!!!!!! Of course I used the Danish flag for marking this special day, even though it was only my ears that were spiced up...... My nephew did get a "congratulation" from me, too. 
Desuden kom der gæster. For en gangs skyld var jeg lidt tidligere færdig med arbejde, og nåede derfor at blive klar. Min bror og svigerinde + ialt 3 stks. unge mennesker kom og medbragte denne gave. Det der hår/pels var godt nok noget stridt og mærkeligt. Men det viste sig at være alpaca! Omhyggeligt samlet af min niece. Så siger man vel tak? (Nu kan jeg jo ikke spinde, og det ville vist ikke blive verdens største sjal.....) Den fine lysestage/glas/vase fik jeg også. I den fineste grønne farve!
Vi gik hen for at se elefant-unge. Den var desværre puttet i seng, men vi fik fornøjelsen af en elefant, der stod med bagdelen til og rokkede. Lur mig, om ikke den skulle til at føde! Vi får se, men den lignede meget livagtigt én med veer, og dens mave blev meget spids på skiftevis den ene og den anden side. Spændende!

Later I had visitors. For once, my worked ended a  little earlier, and I got ready in time. My brother, my sister-in-law and 3 youngsters came and brought this gift. The hair/fur thing was a bit harsh and weird. But turned out to be alpaca! My niece had found it for me. I guess the word is "Thank you"? (I don't spin, but I really don't think it would become the biggest shawl seen......) The pretty candle-holder/cup/vase was also a gift. In a very pretty green shade!
We went to see the elephant-baby. Unfortunately, it was asleep in-doors, but we had the pleasure of watching an elephant, turning the back towards us, standing there rocking. Surely looked like it was going into labor! We'll see, but it very much looked like someone having contractions, and the abdomen got very pointy on either side every now and then. Very exciting!

15 kommentarer:

  1. Tillykke med de 25 år som faster. Som alpacaen ser ud der, er det svært at forestille sig det kan blive blødt og lækkert.
    God torsdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Alpacaen er virkelig svær at forestille sig blød! Der er ikke mere end nogle få gram, så det bliver (heldigvis) aldrig til andet end pynt!

      Slet
  2. Tillykke med faster jubilæumet. (Hedder det sådan?) Lækker tot alpaca.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke, hvad det hedder, men det er meget sjovt med ens eget lille jubilæum!

      Slet
  3. Tillykke med "jubilæet" Skæg ide med alpacaen og spændende med elefanten i fødsel. Havde du ikke lyst at blive og se hvordan det udviklede sig. Sikke en oplevelse det kunne have været.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - jeg tænker, at hvis en elefant er drægtig i 2 år, så tager det nok også et par dage at føde......
      Men det kunne have været sjovt! Nu skal jeg ihvertfald holde øje med Zoo's hjemmeside og se, om jeg har ret.

      Slet
  4. Det er da godt nok første gang jeg har hørt om et faster-jubilæum, men hvorfor ikke! Man skal fejre alt godt :))
    Spændende med elefanten, det kunne ha været en stor oplevelse at se sådan en fødsel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må nogle gange huske at fejre sig selv...... Nu så jeg ikke lige min nevø, men han havde vist en god dag!

      Slet
  5. Tillykke tillykke. Herligt jubilaeum at have. Godt familien fejrede dig for en faster/moster som du skal man lede laenge efter.
    Seje oereringe, dem er jeg helt med paa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg fejrede mest mig selv lidt med øreringene. Mine gæster var et ganske almindeligt besøg.
      Øreringene er sjove, og jeg har besluttet at have dem på, når nogen har fødselsdag. Hyggeligt, ikke?

      Slet
  6. Tillykke med jubilæet!
    Jeg var jo så heldig at få hele 2,5 kg alpaca, som var spundet i går :-)
    Men sjovt, at få råvaren, samlet med kærlighed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - 2,5 kg alpaca! Det lyder fantastisk! Mums.

      Slet
  7. congratulations! pretty earrings and gifts :) elephant baby? i'll have to look that up.

    SvarSlet
  8. Tillykke - et sølv-xx(??) som faster. Herlige øreringe.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails