torsdag den 6. februar 2014

Varme strømper / Warm socks

Der er blevet et par dejlige, varme strømper færdige. Strikket af det blødeste garn med pungrotte-uld og lidt alpaca. (Nå ja. Mest uld. Og lidt nylon!)
Egentlig startede jeg dem i juleferien, men fandt ret hurtigt ud af, at de var alt, alt for stramme til mine ben. Så fik garnet lige lov at skamme sig lidt, inden jeg slog op til den større størrelse, der passer ganske fint.

I finished a pair of nice, soft socks. Made from the softest yarn with possum-wool and a little alpaca. (Oh well. Mostly wool. And a bit of nylon!)
They were first started during my Christmas-vacation, but very soon I discovered how tight they were. Too tight! Then the yarn spent some Time-Out time, before I cast on for the bigger size that fits quite well.
Det er lidt sjovt, for de er helt forskellige i farverne. Det må helt sikkert være to forskellige indfarvninger. (Det har jeg ikke tjekket.) Men så må man vel bare bevæge fødderne så hurtigt, at ingen opdager det ;-)
Mønsteret ser ret kompliceret ud, men er i virkeligheden rimeligt enkelt. Det er også gratis og hedder Candlepower socks.
Garnet blev købt på www.yarn.com og var på tilbud. Der gik ialt 85 gram til strømperne.

It is kind of funny that the color is very different on the two socks. It has to be due to different dye lots. (I didn't check that.) But I guess I just have to move my feet very quickly. Then no-one will notice ;-)
The pattern looks complicated, but is really quite simple. It is also for free, and is called Candlepower socks.
The yarn is from www.yarn.com and was on sale. The socks took a total of 85 grams.

15 kommentarer:

  1. Flot mønster - jeg skyndte mig at føje det til farvoritter;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal bare være opmærksom på, at det er ret stramt. Men helt sikkert imponerende smukt! Man gætter ikke, at mønsteret er nemt.

      Slet
  2. Laekre farver. Det moenster maa jeg kigge lidt naermere paa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et meget nemt mønster. Men flot!

      Slet
  3. Jeg tror banderolerne af og til falder af, og bagefter ender på nøgler der kun ligner... Sidst jeg oplevede sådan en farveforskel stod der det helt samme indfarvnings-nummer på de to nøgler. Det er lidt øv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt træls, ja. Garnet er købt over nettet, så jeg kunne ikke rigtig kigge efter selv. (Og nu har jeg smidt den ene banderole væk!)
      Men mon ikke det er glemt, så snart jeg stikker fødderne i skoene?

      Slet
  4. Hold da op sokker til dig selv - sådan :))
    Ja du må gå hurtigt eller lade som om at alt er i skønneste orden og at de naturligsvis er forskellige med vilje :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Sokker til mig! Meget dejligt.....
      God ide at bare lade som om det er rigtigt. Man lægger nok heller ikke så meget mærke til det i virkeligheden.....

      Slet
  5. Dejligt med sokker der passer, og at de er forskellige viser vel bare andre at du har mere end et par ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det har du da fuldstændigt ret i!

      Slet
  6. the socks are lovely, and i enjoyed your market photos :) is that a bit of the sea or a lake off of your porch in your sock pic?

    SvarSlet
    Svar
    1. That is the big lake. I took the photo outside my hotel-room on the Inle lake.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails