tirsdag den 11. februar 2014

Tid i sofaen / Time on the couch

Mens jeg har siddet i sofaen og set OL, har jeg strikket på min Tempelblomst, og er nået et godt stykke videre.
Faktisk er jeg så langt, at jeg skal til at beslutte mig. Tror nok, den skal være en halv eller en hel blomst længere end i opskriften.
Det er en model, jeg stadig ikke er helt sikker på om jeg kan lide. Men nu må jeg se, hvordan den bliver. Det er jo skønt, at der er ærmer i, men det er lidt svært at se, hvor lang den i grunden bliver.

While sitting on my couch, watching the Olympics, I have been knitting on my Temple-flower and have gotten quite far.
Actually I'm so far that I have to make up my mind soon. I guess, I will make it either half a flower longer, or maybe an entire flower.
It is a model that I really don't know how to feel about. I guess I have to see how it turns out. It is really nice with the sleeves, but difficult to find out how the length will be.

16 kommentarer:

  1. Skøn ser den ud pt. Har netop kigget på næsten (hvis ikke) samme farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farven er i virkeligheden brændt orange med lidt rødt. Lidt svær at fotografere i gråvejr.

      Slet
  2. Dejligt med lidt OL til strikkeriet, eller lidt strik til OL.

    SvarSlet
  3. Ser rigtig smuk ud. Kender flere der har strikket den, og de har stort set alle lavet den lidt længere, så tror du bliver mest tilfreds med at gøre som du tænker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de fleste har lavet den længere. Det er mærkeligt - på billedet i bogen ser den smuk og lang ud!

      Slet
  4. really nice olympic knitting!

    i'm still plodding along with my follow your arrow . .

    SvarSlet
    Svar
    1. I am looking forward to seeing the finished shawl! Did you start over with different yarn?

      Slet
    2. yes, i did, and am now pleased with how it's coming along :)

      Slet
  5. Jeg har det som dig, den er skøn at strikke men brugbarhedseffekten . hmmm!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal ikke have en jakke ud over, ihvertfald. Men jeg satser....

      Slet
  6. Det er ogsaa noget jeg har gaaet og luret paa, saa jeg foelger med hos dig for at se. Jeg synes dog at moensteret er fantastisk.
    Ja du har ret, vi har faaet alt for meget vand. Ingen oversvoemmelse hos os ( vi bor i 600m hoejde) men ved kysterne er det bestemt ikke spaendende.
    Og hvad med dig??? Er maveondet gaaet over til naboen?????
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - mønsteret ser så flot ud! Måske laver jeg den bare til en poncho uden ærmer. Skal vist stadig beslutte mig helt.
      Pyh, med alt jeres vand!
      Her går det godt. Min mave er nærmest sig selv igen, og i morgen tager jeg på arbejde efter at have brugt min tirsdags-fridag på at komme helt på plads.....

      Slet
  7. Den er superflot. Jeg ville strikke den længere og uden ærmer, men det er jo smag og behag.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails