lørdag den 28. december 2019

28

Da jeg var her i USA sidst, blev min niece temmelig skuffet over at hendes mor fik de strømper jeg strikkede. Så hun syntes bestemt, jeg skulle strikke nogle til hende. I sort glimmergarn!
Nu var det så lykkeligt, at jeg faktisk fik lige præcis sådan noget garn i fødselsdagsgave af Johanne, og niecen var virkelig glad.
Mønsteret skulle jo helst se svært ud, så jeg valgte "Transversal Socks" som ser vildt imponerede ud, men hvor mønsteret alligevel glider rimelig nemt. Det gjorde det ihvertfald dengang jeg strikkede i grønt garn. Men i sort garn? Ikke helt så nemt!

When I was in the US last time, my niece was quite disappointed that her mother got the socks I knit. So she really wanted me to knit some more for her. Using black yarn with glitter!
It turned out so happily that I got yarn exactly like that from Johanne for my birthday, and my niece got so happy.
The pattern should look complicated, so I picked "Transversal Socks" that look very impressive, although the pattern grows quite easily. At least it did at the time when I knit them using green yarn. But in black yarn? Not so easy!
Så der er mange følelser i disse strømper og en del gange jeg måtte strikke om. Færdige blev de dog, og de kom straks i brug og passede perfekt! Niecen var lykkelig, og det var jeg vel også. Skyndte mig straks at hælde flere frustrationer ud over dem til min nevø, som nu - efter 2 måneder! - er stort set færdige.
De sorte strømper er strikket i "Lana Grossa Meilenweit Late Night", og de vejer 85 gram. Pind 2,5 som sædvanligt.

So there are many emotions captured in these socks, and I had to redo some rounds. They are finished now, though, and they were put on right away and fit perfectly! My niece was thrilled, and I guess I am as well. I hurried up pouring more frustrations in the ones for my nephew, that are almost finished after 2 months.
For the black socks, I used "Lana Grossa Meilenweit Late Night", and they weigh 85 grams. I used 2.5 mm needles as usual.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails