søndag den 29. december 2019

29

Strømperne til min yngste nevø er ENDELIG blevet færdige! De har taget over 2 måneder at strikke, men nu lykkedes det. Jeg har haft SÅ mange forbehold med lige de her. Mønsteret var lidt besværligt. Jeg kunne ikke rigtig lide garnet. Generelt var jeg bare ikke sikker på om de blev gode, og så havde jeg en del andet at strikke ind imellem.

The socks for my youngest nephew are FINALLY done! They took more than 2 months to knit, but now they are here. I had SO many reservations about these socks. The pattern was a bit difficult. I didn't like the yarn. Over all, I just wasn't sure if they would be good, and then I had plenty of other stuff to knit at the same time.
Garnet er købt i Philadelphia og Doylestown. Jeg er ikke sådan helt sikker på hvor meget superwash det er, og tvivler på om de vil overleve en almindelig vask. Jeg plejer ellers at strikke i garn hvor jeg ved at det nok skal gå (efter et par uheld), men nevøen insisterede på det stribede garn, og jeg tager så selv ansvaret for det blå. Jeg synes faktisk de er blevet meget pæne. Den der kombination med stribet og ensfarvet garn er rigtig fin!
Jeg strikkede skaftet virkelig, virkelig langt. Som I kan se, er det noget længere end foden.

The yarn was bought in Philadelphia and Doylestown. I'm not really sure if the yarn is really superwash, and I doubt if they will survive a standard wash. Usually, I use yarn that I know will survive a standard wash (had a few accidents), but my nephew insisted on the striped yarn, and I take responsibility for the blue yarn. I do think they turned out very nice. The combination of striped and mono-color yarn is so pretty!
I made the leg really, really long. As you can see, it's a bit longer than the foot.
Men altså - som Ann-Jeanet påpegede, så er det IKKE knæstrømper! Specielt ikke til de forfærdeligt lange ben nevøen har.
Men det er så lange strømper bliver fra min hånd. Hvis jeg skal overleve mentalt, altså.
Mønsteret hedder "Theremin Krazy Kable Socks" og jeg kan ikke huske hvad garnet hedder. Kun, at det var dyrt og måske ikke overlever vask.
Strømperne vejer 130 gram, og nu skal jeg så lige se, om ikke jeg kan få endnu et par færdige inden året er slut.....

But - as Ann-Jeanet made clear to me - these are NOT knee-high socks! Especially not considering the terribly long legs my nephew has.
But this is as long as socks will be when I knit them. If I am to survive mentally, you know.
The pattern is called "Theremin Krazy Kable Socks", and I can't remember the name of the yarn. Only that it was expensive and might not survive a wash.
The socks weigh 130 grams, and now I just want to see if I'll be able to finish yet another pair before this year has ended.......

4 kommentarer:

  1. Kan man ikke kalde dem 3/4 knæstrømpe.

    SvarSlet
  2. Skønne sokker. Håber de overlever vask

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, jeg håber. Men nu ER de foræret væk, og så har jeg jo givet slip. Både konkret og mentalt.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails