søndag den 25. april 2021

Grønt er godt / Green is good

De der japanske strømper er skam i gang, og de bliver pæne! I fint, grønt Wollmeise. 
Jeg har forøvrigt en lille Wollmeise-bekymring. Har under 10 hele bundter strømpegarn. Må snart få købt noget. Altså - jeg får også strikket med rester, men det er ikke sjovt hele tiden. 
Wollmeise, Opal og Arwetta ligger meget højt på min strømpegarnsliste. (Sådan nogle lister findes, ikke?) Wollmeise er så smukt, Opal er sjovt med alle mønstrene og Arwetta er bare blødt og helt ensfarvet og kan bruges til alt muligt. Hvad er dit yndlingsstrømpegarn?

The Japanese socks are actually on their way, and they are looking good! Made with green Wollmeise. 
By the way - I have a Wollmeise-worry. I have less than 10 full skeins of sock yarn. Will have to buy some soon. Well - I also knit with the left-overs, but it's not fun to do all the time. 
Wollmeise, Opal and Arwetta are very high on my sock-yarn-list. (Those lists exist, right?) Wollmeise is so pretty, Opal is a lot of fun with all the patterns, and Arwetta is just so soft and non-variegated and can be used for anything. What is your favorite sock yarn?

8 kommentarer:

  1. Flot grønfarve og mønsteret ser spændende ud.
    Da jeg ikke er en erfaren strømpestrikker, så har det indtil nu bare være billig strømpegarn- jeg er "faldet" over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal prøve noget af det lidt dyrere. Du vil ikke fortryde det....

      Slet
  2. Regia, både alm, silke yak og cashmere. Også Opal er godt, og så Froelich. Er ikke så glad for arwetta, det fnulrer meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja - Froelich! Har nogle nøgler, men har dårligt turdet strikke med det.....
      Arwettaen må jeg så med skam tilstå at jeg mest har brugt til strømper til andre. Men det gælder jo også Wollmeise og Opal. Jeg HAR faktisk ikke selv nogle strømper i Wollmeise lige nu.... Vælger altid lige det der luksusgarn til mig selv i stedet! Håndfarvet. Lidt cashmere. Sådan noget.....

      Slet
  3. Køber du stadig Wollmeise i tyskland eller er det tilgængelig i dk.?
    Jeg strikker sokker i alt sokke-garn, og en gang imellem i uld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg køber det over nettet. Det fungerer ret godt. Har kun set det i Danmark på strikkefestival, hvor jeg så gjorde mit bedste for at købe alt, alt for meget....

      Slet
  4. Froehlich var mit absolut foretrukne strømpegarn, den gang jeg strikkede mange strømper. Den gang havde jeg en mand, der elskede håndstrikkede strømper - den nuværende hader alt håndstrikket (der er vist en mor, der har pakket ham ind i for meget kradsuld).
    Måske jeg skulle prøve det der Opal-garn og strikket et par strømper til mig selv, for Wollmeises hjemmesider kan jeg ikke finde rundt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - Froehlich. Må vist snart i gang!
      Opal er helt udmærket. Og det er nok godt for pengepungen hvis du ikke køber wollmeise....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails