fredag den 16. april 2021

Tillykke! / Happy birthday!

Dronning Margrethe, altså. Jeg elsker kongehuset og det er sket en del gange i mit liv at jeg har været inde og vinke på slottet på hendes fødselsdag. 
Sidste år blev det jo anderledes, med fællessang via det kongelige tv på Fredensborg, uden store fester og fine gæster. Jeg skulle på arbejde, men jeg ville bare se fødselsdagssangen. Hvilket blev svært. Jeg kom ihvertfald ikke ned på mit kontor i fred og ro, men sad i afdelingen og så min elskede dronning sidde i sin sofa og se hele Danmark synge for sig. 
Det var så fint! Så jeg sad der og smågræd, mens mine meget lidt royalistiske svenske kolleger på afdelingen undrede sig temmelig meget. Nu er det ret sjovt!
Det er synd for svenskerne at de ikke har verdens bedste dronning. Tillykke med de 81!

Queen Margrethe. I just love the royal family and it has been quite a few times in my life that I have been at the castle (outside) to wave at her at her birthdya. 
Last year, it was different, with Denmark singing together in the royal tv on Fredensborg castle, without big celebrations and posh, royal, famous guests. I was at work, but I just wanted to see her birthday song. Which turned out to be difficult. At least I never made it to my office in peace and quiet, but had to sit in the department, watching my beloved queen sit in her couch and watch Denmark sing. 
It was so beautiful! So I was sitting there, crying a bit, while my not at all royal-loving Swedish colleagues were wondering what was going on. By now it's pretty funny!
I feel sorry for the Swedes that they don't have the best queen in the world. Happy 81st birthday!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails