lørdag den 10. juli 2021

Dejlig uge / Wonderful week

En virkelig dejlig uge er ved at være slut. Den årlige camping med kirken er snart overstået, og det har været en dejlig uge!
Ud over masser af grillmad og godt selskab nåede jeg at købe denne fine (og virkeligt unikke!) urtepotteskjuler nede ved havnen. Den eneste af sin slags, og jeg bliver i godt humør af den. 

A really lovely week is almost over. The yearly camp with my church is almost done, and it has been a wonderful week!
Apart from plenty of barbecue and the best company, I got to buy this pretty (and truly unique!) flowerpot cover in a shop by the harbor. I've never seen anything like it, and it makes me smile. 
Vi kom også til Aarø og gå en lang tur som sluttede ved vingården, hvor vi nød vejret og udsigten. 

We also went to Aarø and took a long walk, ending by the winery, where we enjoyed the weather and the view.
Jeg kom til Haderslev og besøgte både en garnbutik og domkirken. I domkirken undrede jeg mig over dette kalkmaleri! Altså - et afsavet ben?!?!?!?!?!?!?!! MED økse og kniv ved siden af!
Da jeg så googlede det, var det "bare" et billede som skulle vise at skomagerne også havde betalt til kirken. Jeg syntes alle mine fantasier om hvad det var, var noget mere underholdende.....

I went to Haderslev and visited both a yarn shop and the cathedral. In the cathedral, this fresco made me wonder! You know - a leg that was cut off?!?!?!?! WITH an axe and knife next to it!
Once I googled it, it happened to "just" be a picture showing that the shoemakers also paid for the church. I did think my own fantasies about what this could be were a lot more entertaining.....
Jeg fik også gået den lange tur rundt om byen, igennem kornmarkerne. Denne her udsigt finder man ikke i København.... Jeg siger det bare!
Nu venter hverdagen så igen. Det skal nok gå. 

I also got to take the long walk around the city, passing through the fields. This view cannot be found anywhere in Copenhagen! Just saying.....
So now my ordinary life awaits. It will be allright. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails