tirsdag den 6. juli 2021

Underligt / Strange

I går pakkede jeg for første gang i 17 måneder min kuffert og tog afsted for at være væk hjemmefra i flere dage. Det var helt mærkeligt! 
Fuglene er sat til pasning, så huset er helt tomt, og det er specielt tomt at komme hjem og ingen pipper. 
Det var også dejligt sådan at tage væk, må jeg jo erkende, og det var meget hyggeligt at drage ud med kufferten igen. 

Yesterday, I packed my suitcase for the first time in 17 months, and left home to be away for several days. It felt really strange!
The birds are in foster-care, so the house is empty, and it feels especially empty to come home without them tweeting!
Of course it was also nice going away, I'll admit that, and nice to start a journey with my suitcase again.
Mens jeg derfor var væk, fik jeg gæst. Min niece, som pludselig er blevet nødt til at tage tidligere til USA igen, kom forbi med de ting hun ikke lige kunne have med. Og så sad hun der og spurgte, om hun måtte spise tortelini og drikke gin og tonic. 
JA!!!!!!!!
Så der sad hun i min stue, for sidste gang i et stykke tid, og hyggede sig forhåbentligt. Ihvertfald en lille smule! Det har været SÅ dejligt at have hende i Danmark og i nærheden, og jeg håber virkelig meget at hun kommer tilbage næste år for at studere. Jeg tror også hun har nydt det, faktiskt. Ellers ville hun nok ikke blive hængende med tortelini. Hun skal ihvertfald være velkommen til at få nøgle og låne symaskine igen. 

So while I had left home, I had a visitor. My niece, who suddenly had to go back to the US earlier, came by with the stuff that she is not taking home. And then she sat there, asking if she could eat torteliini and have a gin and tonic? 
YES!!!!!!
So there she was, in my living room, for the last time in a while, and hopefully enjoyed herself, at least a little bit! I just loved having her in Denmark and close by, and I do hope that she will return next year for her studies. I do think she also enjoyed being close, actually. Otherwise, I'm sure she would not stay there for tortelini. I will love to give her a key and let her borrow the sewing machine again!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails