fredag den 9. juli 2021

Pippi

Den lille baby-bluse blev hurtigt færdig til semifinalen hvor Danmark jo desværre tabte....
Den er fra denne bog, og modellen hedder Pippi, strikket på pind 3. Den er rigtig fin, men hals-hullet var virkelig småt, så jeg måtte lige lave det om med lidt flere masker og en dybere slids i nakken.
Den skulle passe en 0-1 mdr baby, men min niece som jeg strikker til, får små babyer (lille M var virkelig ikke stor) og jeg tror ikke hendes baby vil kunne passe den inden foråret. Så muligvis bliver den til en anden baby i familien, og så strikker jeg da bare noget mere.....
Garnet er en dejlig kvalitet med lidt cashmere. Superwash, hvilket er praktisk. Jeg ved ikke hvad den vejer..... Nok sådan 70-80 gram. 

The tiny baby-sweater was finished while watching the semi-finals where Denmark lost, unfortunately....
It's from this book, and the model is called PIppi, made on 3 mm needles. It is really pretty, but the hole for the neck was really tiny, so I had to re-do it with more stitches and a longer opening at the back. 
It's supposed to fit a 0-1 month old baby, but my niece, who's baby I'm knitting for, is having tiny babies (little M was really small) and I don't think her baby will be able to fit until spring. So maybe it will end up with another baby in the family, and I'll just knit some more.....
The yarn is a nice quality with a bit of cashmere. Superwash, which is very practial. I don't know the weight, but I guess it's about 70-80 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails