torsdag den 15. juli 2021

Velkommen tilbage / Welcome back

Sidste gang jeg læste en bog tog det mildt sagt temmelig lang tid. 
Denne gang er det gået en anelse hurtigere. En anelse..... Jeg har med glæde læst mange bøger om Inspector Lynley og Sergeant Havers, men så for mange år siden kom denne her bog som handlede om den stakkels dreng som skød hans gravide kone, og hvorfor hans liv havde bragt ham dertil. Den var så forfærdelig at jeg gav op halvvejs og faktisk smed den i skraldespanden, og så kom arme Lynley på hylden. I mange år. Altså - jeg købte nye bøger når jeg fandt dem, og de stod og ventede. Indtil jeg kom på bedre tanker. 
Det første af bogen blev bl.a. læst i hængekøjen i dejlig sol engang i foråret. I sidste uge fik jeg så lidt mere tid til at læse, og så tog det fart. Personerne begyndte at hænge sammen, og Havers trådte ind på scenen. Morderen var en total overraskelse, og nu har jeg bare lyst til at læse mere! Jeg kan ikke efterlade Lynley på hans lange vandretur langs Englands kyst. 
Til min skræk har jeg dog opdaget at det er hele 12 år siden denne bog blev udgivet, og hun har udgivet FEM bøger efterfølgende! Jeg har kun 1 af de 5. Men nu er de bestilt, og så glæder jeg mig til at læse mere.

Last time I read a book, it took quite a long time, to put it mildly. 
This time, I was a tiny bit faster. A tiny bit.... I've been happy to read a lot of books about Inspector Lynley and Sergeant Havers, but then this book came out some years ago, about the poor boy who shot his pregnant wife and how his life brought him to that point. It was so horrible that I gave up halfway through the book and actually threw it away, and then poor Lynley was put on the shelf. For years. Well - I did buy new books when I found them, and they stood there waiting for me. Until I thought better.
The first part of the book was partly read in my hammock in the lovely sun sometime during spring. So last week I had a bit more time to read, and then it sped up. The characters started to take form, and Havers stepped unto the scene. The murderer was a total surprise, and now I just want to read some more! I can't leave Lynley on his long walk along the coast of England. 
Much to my horror, I discovered that this book is now 12 years old, and she wrote another FIVE books since then! I only have 1 of the 5. But now I've ordered them, and then I can't wait to read more. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails