fredag den 4. juni 2010

Forfulgt af lace-garn!

Bryllupssjalet, eller capéen er færdig. Strikket i det tyndeste, tynde lace-garn. Det tyndeste, jeg nogensinde har strikket i, må jeg sige - kun lidt tykkere end sytråd.....
Jeg har jo gjort mit for at samle noget laceweight garn sammen over de sidste par år, men dette kravlede altså selv ind ad døren.
Resultatet kunne godt se lidt skravlet ud, som det ses på det øverste billede! Altså - jeg havde da hevet i det på alle leder og kanter under strikningen, meeeeeeen jeg havde da mine lurende tvivl.
Så straks det var færdigt, kom det i vaskemaskinen, kom ud og blev spændt ud lige til bristepunktet!
I morges så det så sådan ud! Sikke en forskel! Meget, meget smukt, og det kan lige sidde rundt om halsen (jeg forestiller mig, at hun lukker det med en broche. Har ikke lavet specifikt knaphul) og når så lige ned over skuldrene.
Ialt har jeg brugt - ta-daa! - 20 gram garn! Jamen, er det ikke vildt? Min kollega havde købt 200 g garn, men det ene nøgle får hun altså tilbage igen. Bare de resterende 80 g fra det første nøgle er jo nok til et helt sjal!
Opskriften er Freya. Noget snørklet, eftersom alting er tekst. Enkelte steder med fejl á la knit i stedet for purl, men ikke noget man ikke kan opdage med det ene øje lukket. Meget fint sjal, baseret på "stor-rund-dug" mønsteret (hi hi). Kunne godt se mig selv strikke et igen, må jeg sige!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det super flot, skøn farve. Det er utroligt at der ikke er brugt mere end 20 g garn til.
    Merete

    SvarSlet
  2. Meget smukt resultat.
    Lacens skønhed folder sig rigtig ud efter vask og udspænding.
    /Annie

    SvarSlet
  3. Det er fantastisk flot, har selv lyst til at gribe pindene straks.
    Susanne

    SvarSlet
  4. Nej, altså hvor er det smukt! Kan kun sige, smukt, smukt og atter smukt.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails