lørdag den 18. marts 2017

Jeg nåede det! / I made it!

Den dårlige samvittighed, sweateren til min nevø på 17, er overstået! Billedet blev færdigstrikket og syet på bagsiden (for at gøre det mere jævnt), og et par enkelte detaljer jeg havde misset, blev broderet på med maskesting. Det var nemlig ikke gået op for mig, at det er en ridder, der står i træet! (Selv om det jo er tydeligt, faktisk!)
Endnu en gang et billede fra hans yndlingsspil, denne gang Havel the Rock, som hader troldmænd. Sat sammen med vores allesammens Steen og Stoffer.

The guilty conscience, the sweater for my 17 year old nephew, is finished! The picture was finished and sewn on the back (to make it more even), and a few details I missed were embroidered on it. I hadn't realized that it was a knight standing in the tree house! (Although it is fairly obvious, actually!)
Once more, it is taken from his favorite game, this time featuring Havel the Rock, who hates wizards. Combined with Calvin and Hobbes.
Sweateren er endnu en gang strikket i det tykke Wollmeise på pind 3,5. Jeg havde lige lidt krise da jeg kom herover, for det sorte Wollmeise ligger åbenbart derhjemme! Heldigvis havde jeg så noget meget mørkt Arwetta med, der blev stand-in. Det gik meget godt.
Den vejer 705 gram (ENDELIG skete der lidt på forbrugsopgørelsen!), den er blevet som ønsket, og jeg tror faktisk, han kommer til at bo i den. Det har han ihvertfald gjort med den fra sidste år.
Jeg glæder mig til at strikke noget andet uden dårlig samvittighed!

Once more, the sweater is made with the Wollmeise DK using needles size 3.5 mm. I had a slight crisis when I got here, since the black Wollmeise lies at home. Apparently! Fortunately, I had some very dark Arwetta to use as a stand-in. That went well.
It weighs 705 grams (FINALLY something is happening in my "yarn out" calculation!), it turned out as he wished, and I do think he will move into this sweater, which happened with the last one.
I am looking forward to knitting something else without feeling guilty!

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails