tirsdag den 21. marts 2017

Garnskåle / Yarn bowls

Min nevø på 17 er rigtig dygtig til keramik. Han har keramik i high school og har lavet flotte ting til sine forældre, og også til mig!
Han var kommet på at lave en garnskål, og lavede først denne her. Som han ikke var helt tilfreds med, men som jeg synes er ret flot. Billedet i bunden blev ikke rigtigt som han ville have det, men der er både hul til garnet og en fin hylde med riller til garnet, og iøvrigt er rigtig smuk, så jeg er meget glad for den!

My 17 years old nephew is really great at ceramics. He has ceramics in high school and did beautiful things for his parents - and also for me!
He got the idea of making me a yarn bowl and first made this one. Which he wasn't completely satisfied with, but which I do think looks good. The picture at the bottom was not quite like he wanted, but it has a hole for the yarn and a nice shelf with grooves for the yarn, and by the way it is beautiful, so I really love it!
Ihvertfald lavede han en til. Som jeg også fik! Nummer 2 er fin og klassisk. En lidt tyk skål med blå glasur. Faktisk lidt retro!
Jeg er lige så glad for den, og jeg er gået i gang med at bruge dem.

Anyway - he made another one. Which I also got! The second one is pretty and classic. A bit thicker and with blue glazing. Looks retro!
I'm just as happy with that one, and I started using them already.

8 kommentarer:

  1. Skønne skåle. Dem kan man næsten ikke få for mange af.

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot lavet. Betyder det "Moster strik en sweater?" hihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, jeg strikkede ihvertfald hans sweater færdig!

      Slet
  3. Hold op, hvor er de smukke. Du er da heldig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, jeg føler mig mægtig heldig!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails