tirsdag den 5. september 2017

Fætter stankelben / Daddy long legs

Strømperne til min mindste nevø er færdige! Det har været en "lang" rejse, for den unge mand ønskede sig knæstrømper, og desuden voksede hans fødder ud af sidste års fødselsdagsstrømper i løbet af et par måneder, så fødderne blev også lige lidt længere.
Nu ser de måske ikke ud af så meget på det her billede.

The stockings for my youngest nephew are done! It's been a "long" journey, since the young man wanted knee-high socks, and by the way his feet grew out of last years birthday socks within a few months, so the feet in this pair needed to be a bit longer.
They may not look that extreme on this photo.
Men her er de så ved siden af den sidste "normale" strømpe jeg strikkede!
Da han har ret tynde ben, slog jeg bare 64 masker op og strikkede derudaf. Jeg tænker, at de passer fætter Stankelben ret godt.

But here they are again, next to the last "normal" sock that I knit!
Since his legs are quite thin, I just cast on 64 stitches and knit away. I do think they'll fit nicely on daddy long legs.
Garnet var jo det, jeg selv havde farvet, og jeg er meget tilfreds! Det ser anderledes ud end jeg troede, men den neongrønne lyser virkelig op og giver liv.
Det bedste? De vejer 95 gram, så jeg har faktisk et strømpegarnstæppe mere i samme indfarvning som nok skulle blive til noget pænt....
Med strømperne færdige er jeg så klar til at sende gave afsted. Det er svært, om det skal sendes før lørdag eller på lørdag, for på lørdag når det nye Anders And blad jo lige at komme.....
Men afsted skal de nok komme!

The yarn was the home-dyed sock blanket, and I'm very happy! It looks different from what I expected, but the bright green color really light up everything.
The best thing? They weigh 95 grams, so I actually do have another sock blanket dyed the same way, which could turn into something nice....
With the socks done, I'm actually ready to mail the present. It's very difficult to decide whether it should be mailed before Saturday, or on Saturday, when the new Donald Duck magazine......
One thing is certain - I'll mail them!

6 kommentarer:

  1. De ser godt nok lidt deforme ud.;)

    SvarSlet
  2. Du er en mester i strømpestrik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det bliver da til nogle stykker! Og det bliver nok ved....

      Slet
  3. Du er da bare den flinkeste moster....
    De er godt nok blevet fine.Og sikke fint dit garn er blevet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Jeg glæder mig til at se dem på! Jeg håber virkelig, de passer hele vinteren.
      Så må jeg finde ud af, hvad jeg skal strikke af det andet strømpegarnstæppe.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails