torsdag den 1. marts 2018

Eiri

Jeg strikkede og strikkede hele søndag eftermiddag og aften, og sjalet blev færdigt, vasket og spændt ud, og kom faktisk med på arbejde om mandagen, så jeg kunne kigge på det. Jeg vidste, jeg ikke rigtig ville være hjemme igen før onsdag aften, så det var lidt svært at få det på bloggen tidligere. (Jeg er ikke super gode venner med min svenske computer til et blogindlæg på dansk!)

I knit and knit all Sunday afternoon and evening, and the shawl got finished, washed and was blocked, and I actually brought it on work on Monday, so I could look at it. I knew I wouldn't really be at home again until Wednesday evening, so it was kind of difficult showing it off here earlier. (I'm not that happy about having to write Danish blog posts on my Swedish computer!)
Men her er det altså. 175 gram Blackhill højlandsuld i 7 forskellige farver, strikket på pind 3,5. Det er vasket 1 gang, så det lugter stadig lidt af spindeolie, men det går nok.
Jeg synes farverne er så pæne sammen, men faktisk var det jo lige de farver jeg fandt i kassen. Der er ikke tænkt meget længe over sammensætningen.

But here it is. 175 grams of Blackhill Højlandsuld, using 7 different colors, knit using size 3.5 mm needles. It was only washed once, so it still smells a bit of spinning oil, but that's okay.
I really like these colors together, but actually, it's just the colors I happened to find in the box. There isn't a lot of thought picking the different shades.
Sjalet var absolut ikke svært at strikke. Glatstrik der veksler med vævestrik, og til sidst kanten. Men hold op, hvor er det pænt! Karen kan virkelig noget med sjaler, og hendes bog kan kun anbefales.
Nå. Efter jeg så havde kigget på det et par dage, kom det om halsen. Det varmer SÅ dejligt. Jeg er virkelig tilfreds.

The shawl was not at all difficult. Stockinette stitch with stripes of mosaic knitting, and then an edge. But oh my, it is so pretty! Karen really knows how to design shawls, and her book is just great.
Well. After having looked at my shawl for a few days, I wrapped it around my neck. It is SO warm. I am really happy with it.

8 kommentarer:

  1. Flot! Rigtig gode farver.
    Det passer vist lige til vejrliget, tænker jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det er perfekt til det her kolde vejr!

      Slet
  2. Det er et superflot stk. arbejde og model. Godt gået og lækker lunt i disse kolde tider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Den bog må altså lige være noget for dig.....

      Slet
  3. Sikke et fantastisk sjal. Og så er det da blevet færdigt lige på det rigtige tidspunkt til at hjælpe mod kulden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, det er det perfekte tidspunkt til sådan et dejligt varmt sjal!

      Slet
  4. It just takes my breath away, and the colors are just perfect. You intuitively knew what would work :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you - yes, fortunately I mostly have colors that I like.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails