fredag den 8. november 2019

Det er vel flot, men / I guess it's beautiful, but

Min fine lille have har et forholdsvist stort bøgetræ. Godt nok er det blevet klippet ned ind imellem, men det fylder uforholdsmæssigt meget i forhold til havens størrelse.
Jeg har jo ikke drømt om hus og have i flere år, men en af de ting, jeg virkelig godt kunne tænke mig, er et kirsebærtræ. Og der ER ikke plads til to træer i denne her have.

My beautiful little garden has a disproportionately large beech-tree. Although it has been cut down every now and then, it just takes too much place compared to the garden-size.
I didn't dream of a house and garden for several years, but one of the things I would really like, is a  cherry tree. And there ISN'T space for 2 trees in this garden.
Lige nu smider det helt vildt mange visne blade. Som jeg ikke gider fjerne. Jeg har godt nok fået råd om at vente på at det blæser ind til naboen, men det er vel ikke rigtig nogen løsning.

Right now, it drops a lot of dead leaves. That I don't want to remove. I did get the advice on waiting for the wind to blow it to my neighbor, but that doesn't feel like a real solution. 
Så om en uge skal det væk. HELT væk. Det bliver sikkert temmelig tomt derude, men så vil jeg glæde mig til det lille kirsebærtræ som flytter ind næste år. Og så må jeg jo bare vente nogle år på at der kommer kirsebær. Og blive sådan ninja-hurtig og spise dem før fuglene eller mine gæster gør! (Skal også huske at købe et net, selvfølgelig.)
Hvilken slags kirsebær jeg skal have, ved jeg ikke helt. Store, røde kirsebær er så lækre, men jeg har også gode minder om gule kirsebær. Jeg må jo bare se, hvad der er der når jeg skal vælge!

So in a week, it will be gone. TOTALLY gone. I'm sure it will be empty out there, but then I will look forward to the tiny cherry tree moving in next year. And then I will have to wait a few years for it to grow cherries. And train on becoming ninja-fast and eat them before the birds or my guests do! (Also need to remember buying a net, of course.)
I'm not sure what sort of cherries I want. Big, red cherries are so delicious, but I also have great memories of yellow cherries. I will just have to see what's there when I have to choose!

6 kommentarer:

  1. mon ikke man kan få en podet variation, med flere sorter på? ligesom man kan med æbler og pærer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå jo, det var da egentlig en god ide!

      Slet
  2. Åh kan du nænne at fælde et stort flot træ? Nå ja. Men du skal se dig for med hensyn til køb af kirsebærtræ. Nogle er selvbestøvende andre kræver at man har to eller at naboen har et. Vigtigt ellers kommer der ingen bær. Vi har to men når nu aldrig rigtigt at få nogle bær selv. De der fugle er enormt hurtige.😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er stort og flot, men ALT for stort til min lille have.....
      Jeg var forbi planteskolen i går bare for at kigge, og de havde et dværgkirsebærtræ som var selvbestøvende. Det må jo næsten blive det! Det skulle blive max 3 meter højt og få store, røde bær. Jeg glæder mig sådan til den lille bid er på plads!

      Slet
  3. Det bedste vil være at plante nu. Meget bedre for træet end at vente til foråret. Så længe der ikke er frost døgnet igennem, kan du snildt plante træer, sætte forårsløg etc.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal bare plantes med det samme! Jeg glæder mig rigtig meget....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails