torsdag den 14. september 2023

20

Min mindste nevø - ham som plejede at være så lille og sød - fylder 18 på mandag! Jeg startede på hans strømper i fredags, og trods alle gode forhåbninger blev de altså først færdige i går. De blev så også sendt i går, så de kommer nok lidt for sent til hans fødselsdag. 
Jeg lavede "Color Palette Socks" og klippede tråden efter hver stribe. Derfor tog det lidt over en halv time at hæfte ender på hver strømpe. Det var jo nærmest til at dø over! Her er enderne fra den første strømpe. 

My youngest nephew - the one who used to be so small and cute - is turning 18 on Monday! I started on his socks this Friday, and in spite off all my hopes they were not finished until yesterday. Which was the day I mailed them. They will probably be late for his birthday. 
I made the "Color Palette Socks" and cut the thread after each stripe. So it ended up taking a bit more than 30 minutes to sew the ends on each sock. I felt like I might have died over this! Here are the ends from the first sock. 
Jeg tog en masse blåt og grønt Arwetta til striberne, og de endte med at se sådan her ud. Ialt har jeg brugt 11 forskellige farver til striber og brunt til bundfarve. Jeg synes de er blevet rigtig gode! 
Den eneste bekymring er, om de alligevel er for korte til hans lange fødder. Hvis de er det, må jeg strikke dem lidt længere i efterårsferien. De vejer 90 gram, forhåbentlig kommer de ikke alt for sent. Jeg kunne godt finde på at bruge det mønster igen. Det er fint!

I used all kinds of blue and green Arwetta for the stripes, and they ended up looking like this. All in all, I used 11 different colors for stripes and brown for the main color. I do think they turned out nice!
My only worry is if they are too short for his long feet. If they are, I will have to knit them a bit longer on fall break. They weigh 90 grams, and hopefully they will not be very late. 
I might use this pattern again. It's so pretty!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails