lørdag den 30. september 2023

Västerås

Jeg kommer utroligt meget rundt i øjeblikket! Denne uge gik turen et par dage til Västerås. Jeg anede ikke hvor det er, men det er oppe i nærheden af Stockholm, lige på bredden af Mälaren, en af de store søer i Sverige. 
Turen startede virkelig tidligt om morgenen, men jeg havde jo god tid til at forberede mig i toget. Troede jeg! Barnet som sad foran distraherede mig en hel del. 

I'm getting around a lot right now! This week, I went to Västerås for a few days. I had no idea where it is, but it's very close to Stockholm, right on the brink of Mälaren, one of the big, Swedish lakes. 
The trip started really early in the morning, but I did have a lot of time for preparation on the train. That's what I thought! The kid sitting in front of me was distracting me a bit. 
Västerås er virkelig, virkelig smuk. Efter den første dag gik jeg tur med min kollega som bor ikke alt for langt fra stedet men aldrig rigtig havde været der. Der er så mange fine lejligheder med udsigt over vandet. 

Västerås is really, really beautiful. After the first day, I took a walk with my colleague who lives not too far away from the place, but who had not really been there. We saw so many beautiful apartments with a view over the water. 
Næste morgen gik jeg også tur (I ved - de der 10.000 skridt!). Denne gang gik jeg den anden vej, og det var helt utroligt tåget, men det blev det virkelig ikke mindre smukt af. 
Til venstre kan I se den lillebitte ø med træer, til højre en mole som gik ud til et fyrtårn. 

The next morning, I also went for a walk (you know - my 10,000 steps!). This time, I walked the other way, and it was so foggy, but not at all less beautiful. 
On the left, there is a tiny island with trees, on the right there is a pier leading to a lighthouse.
Det var så seriøst verdens mindste fyrtårn! Det var så lille at det nemt kunne stå i min have, selv om jeg tror at mine naboer ret hurtigt ville blive meget trætte af det......

I turned out be the world's smallest lighthouse! It was so tiny that it easily would fit in my garden, although I do believe my neighbors would be very sick of it very quickly......
Der går en å gennem byen og der ligger også et gammelt slot. Måske ikke verdens mest spændende slot, men dog et slot. 
Jeg gad godt engang sidde på restauranten her ved siden af åen og spise en aften. Man ville så sikkert blive ædt af myg, men man kan vel altid drømme?
Det er sjovt at se så mange nye steder i Sverige. 

There is a stream going through the city, and they also have an old castle. Maybe not the most interesting castle, but still a castle. 
I would love to sit at the restaurant next to the stream, having dinner some time. I'm sure you'd get eaten up by mosquitos, but dreams are free!
It's fun to see all these places in Sweden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails