torsdag den 21. september 2023

Svensk / Swedish

Der var engang - for MANGE år siden - hvor jeg spekulerede på om jeg nogensinde ville komme til Stockholm? Tænk engang!
Nu har jeg så lige været der igen. Denne gang nord for Stockholm, men vi nåede også at se byen en lillebitte smule. Jeg var på møde på et hotel oppe ved Knivsta, og selv om der var motorveje og huse og hoteller, så var der også skov. En lille smule af den der rigtigt vilde skov som man ikke rigtig ser i Danmark. Jeg fik gået tur et par gange! Først om eftermiddagen da vi var færdige med mødet. Jeg blev virkelig glad da jeg fandt ægte, vilde blåbær!!!!! Så lækkert! 
Der var så desværre også rigtig mange myg. Det hører vist også med til Sverige. 

Once upon a time - MANY years ago - I was really wondering if I would ever get to go to Stockholm? Can you imagine?
So now I've been there again. This time, it was north of Stockholm, although we got to see the town a tiny bit. I went to a meeting up in Knivsta, and although there were lots of highways and houses and hotels, there was also forest. A tiny bit of the really wild kind of forest that we don't really see in Denmark. I got to take a few walks! First in the afternoon when the meeting was done. I was extremely happy when I found these very genuine, wild blueberries!!!!!! So yummy!
Unfortunately, a lot of mosquitos found me as well. I guess that's also a part of Sweden. 
Næste morgen gik jeg også tur. Man kan sige meget om at gå 10.000 skridt om dagen, men det er altså dejligt at komme ud og gå! Hvordan skulle jeg ellers have set den smukke skov igen? 
Jeg troede, at myg er sådan lidt som Dracula, så de sover om dagen. Eller ihvertfald om morgenen?!?!?!?! Helt ærligt! 
Det gjorde de ikke, kan jeg afsløre. Det gjorde fornøjelsen en smule mindre. 

The next morning I also took a walk. So much has been said about walking 10,000 steps every day, but it's really nice to get out and take a walk! How else would I have seen this beautiful forest again?
I did think mosquitos are a bit like Dracula, sleeping during the day. Or at the very least sleeping in the morning?!?!?!?!?!!? Seriously!
I can share the experience that this was not the case. It made my happiness shrink a bit. 
På vej hjem havde vi cirka halvanden time i Stockholm inden toget tog os ned mod Skåne. Nok til at gå en lille tur og komme forbi en stofbutik hvor jeg købte den fineste, glitrende knap til den næste lille hæklede taske. Jeg tror faktisk det bliver rigtig fint til glimmergarnet! 
Nu vil jeg nyde nogle almindelige dage hvor jeg kommer hjem om aftenen og bare kigger på mit tv. Mens jeg strikker. Der er altså også noget rigtig skønt ved at gøre det! Når jeg så har nydt de dage, starter sporarbejdet mellem Malmö og Lund, så jeg skal rigtig tidligt op i 10 dage. Det er virkelig bare træls, men man må overleve og nyde når det bliver normalt igen. OG finde nogle virkelig gode lydbøger og strikketøj!!!!

On our way back, we had about 90 minutes in Stockholm before our train to Skåne left. Enough time for a small walk, where I found a fabric store and bought the prettiest, very glittery button for the next crochet bag. I do think it will go very well with the glittery yarn!
So now I'll enjoy a few ordinary days, coming home in the evening, just watching my tv. While I knit. Doing that can be really nice! After I enjoyed those days, the track-work between Malmö and Lund will start, so I will have to get up really early for 10 days. It is just so annoying, but I guess I'll have to survive and just be happy when it's back to normal again. AND find some really great audio books and knitting projects!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails