torsdag den 19. september 2024

21

Her i september skal der turbostrikkes strømper. De her strømper havde jeg en uge til at strikke inden de skulle afleveres. Det er ikke meget tid!
Til min nieces mand - hans andet par strømper nogensinde. Han fik dem for sent. Også i år. Men jeg skød skylden på at vi skulle ses til barnedåb. 
Hvor jeg strikkede mere eller mindre en halv strømpe så han kunne få dem. Han blev glad!

Here in September, I really have to turbo-knit socks. I had just one week to make this pair before they needed to be handed over. That is not a lot of time!
They are for my niece's husband - his second pair of socks ever. He got them a bit late. Again. But the excuse this year was that we were meeting for a baptism. 
So at the baptism I knit more or less half a sock so he could get them. He was happy!
Faktisk tror jeg godt han kan lide det her med strikkede strømper! 
Mønsteret hedder Spey Valley. Det er ret fint og diskret med mønster øverst på strømpen og rib resten af vejen. Jeg strikkede i Hedgehog Sock, totalt luksus! De er strikket på pind 2,5. Som sædvanligt. Jeg har strikket ret stramt, så det var godt nok ikke nemt at samle tabte masker op! De vejer 80 gram. 
Næste par 1 uges strømper er godt i gang. 

Actually, I think he do likes the knitted socks thing!
The pattern is called Spey Valley. It's quite pretty and discrete with pattern at the top of the socks and rib-pattern the rest of the sock. I used Hedgehog Sock, luxury yarn! They are made with 2.5 mm needles. As usual. I knit quite tight, so it wasn't easy picking up dropped stitches! They weigh 80 grams. 
The next pair of 1 week socks are growing well. 

1 kommentar:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails