torsdag den 26. september 2024

22

Strømperne er kommet godt frem og er derfor ikke hemmelige mere. Min niece ville gerne have strømper i farver, så jeg startede med at finde et bundt fint, vellagret garn fra Kangaroo Dyer (desværre udgået). Jeg havde ikke tænkt at det skulle blive til noget så stribet som det endte med at blive! Her er de i kunstigt lys på spisebordet - farverne ser lidt fesne ud lige her, men på billedet under kan man se det lidt bedre. Mønsteret fandt jeg i den bog jeg strikkede det sidste par strømper fra. Canal du Midi hedder det og er rigtig fint. 

The socks have reached their owner so they are not secret any more. My niece would like socks with colors, so I started by finding a skein of pretty, well-stashed yarn from the Kangaroo Dyer (unfortunately discontinued. I would never had guessed that it would end up as striped as it did! Here they are in the artificial light on my dinner table - the colors does look quite pale, but on the next picture you can see it a bit better. The pattern was found in the book where I found the latest pattern. It's called Canal du Midi and it's really pretty. 
Garnet er HELT håbløst til det fine mønster med små snoninger. Mønsteret er på kun 6 pinde, så det var nemt at lære. Det kan jeg virkelig lide!
Garnet er virkelig fint og blødt og varmt, så jeg håber min niece kan lide dem. På trods af striberne som skjuler mønsteret. De er - som altid - strikket på pind 2,5 og de vejer 80 gram. 

The yarn is TOTALLY hopeless for the pretty pattern with tiny cables. The pattern is just 6 rows long and was easy to learn. I really like that!
The yarn is really pretty and soft and warm, so I do hope my niece likes them. In spite of the stripes that hide the pattern. As always, they are made with 2.5 mm needles and weigh 80 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails