fredag den 13. september 2024

En lille revolution / A small revolution

På Island købte jeg et sæt af de her strømpepinde. Noget anderledes end mine firkantede strømpepinde!
Som bittesmå rundpinde, tre styk, og så har man halvdelen af maskerne på hver af de to pinde og strikker med den tredje. 
(Alle I andre kender helt sikkert dem her! Det er bare mig der er så langsom!)

When in Iceland I bought a set of these sock needles. Quite different from my square double-pointed ones! Like tiny little circular needles, three of them, and then half the stitches are on each of 2 needles and you knit with the third one. 
(I'm sure all of you know these already! I'm just so incredibly slow!)
De er faktisk rigtig fine at strikke med. Lidt svært nede ved hælen, men ellers ret nemme at bruge. 
Lige nu er jeg tilbage til de firkantede, men jeg skal prøve de her igen. Nu har jeg dem jo!

They are actually really nice to knit with. A bit difficult at the heel, but otherwise very easy to use. 
Right now, I'm using the square ones again, but I'll try these again. Now that I have them!

6 kommentarer:

  1. Jeg holder mig til dem i metal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rart man kan have sine favoritter!

      Slet
  2. De lyder interessante. Jeg er ikke glad for rundpinde, men måske de her er tilpas meget af en mellemting.

    SvarSlet
  3. Dem bliver du glad for! Du kan få dem i 2 længder, hvor jeg foretrækker de længste!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok - det vidste jeg ikke! Jeg må holde udkig!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails