lørdag den 27. marts 2010

30 er altså noget mindre end 68....

Ærmene på Folklore er færdige, og enderne er netop blevet hæftet.
Dvs. nu mangler kun syning, opklipning og knap-kant/belægninger. Dejligt!
Jeg satser på at få trøjen færdig i aften. Er noget i tvivl om, hvorvidt jeg skal gøre som alle andre og se X-faktor finale. For jeg har ikke set et eneste program (jeg har nok ialt set ca. 1½ udsendelse fra de tidligere sæsoner). Jeg er ikke X-faktor fan...... Men finalen lyder jo alligevel OK? Njarh. Jeg ender nu nok med en eller anden film. Vi får se.
Tilbage til ærmerne. Som du kan se, er det retstrikkede stykke sidst på ærmerne også forskellige. Igen takket være min terning, men denne gang lidt mere "kontrolleret". Jeg slog nemlig for samtlige 16 pinde først og skrev farverækkefølgen ned, så jeg kunne lade være med at klippe snore over mere end højst nødvendigt. På ærmerne kan man nemlig ikke slippe for at hæfte ender, men det er så også de få steder på trøjen (og belægningerne, altså), hvor det er nødvendigt. Alt i alt endte jeg med at hæfte 30 ender ialt (inklusive de 2 ender under ærmernes start) imod de 68, der ville have været, hvis jeg ikke havde været omhyggelig. På den anden side - 30 ender i forhold til de 8, der ville have været ved at bruge garn med indbygget farveskifte?????
Pssttt.... jeg er godt tilfreds med min terning alligevel

4 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig altså mægtigt til at se den færdig :-)

    Jeg er ej heller x factor fan - men ja i aften er der ingen vej uden om - om jeg gider eller ej.

    SvarSlet
  2. Jeg håber, der kommer billede i morgen! (Med eller uden x-factor...)

    SvarSlet
  3. Mest Folklore og mindre X ´, det vil være fint :-) Dejlige farvemix, jeg forstår dig godt, enderne er alligevel så lille en ting af den samlede strikketid.

    SvarSlet
  4. Tak, Kirsten. Jeg er også rigtig glad for farverne, selvom sort jo aldrig har været en klassisk forårsfarve.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails