fredag den 5. marts 2010

Strømper og bittesmå garnnøgler

Efter min fjerde dag et nyt sted, med ømme baglår efter cykelture og trapper op og ned, med en øm hjerne, der nærmest er halvt i koma efter alle de nye informationer, så trængte jeg altså til lidt godt og venligt og blødt og farverigt.
Så selvfølgelig gik jeg en tur forbi Jorun garn på vej hen at købe ind. Ih - det var godt!
Det nye i butikken var de bittesmå garnnøgler på det øverste billede. 10 gram garn, 36 meter, så vidt jeg husker for 8 kroner. Så kan man købe "100 gram blandet"! (Kaloriefrit)
Det kom nu ikke med hjem, men det gjorde lidt supersoft i 4 røde farver, der skal være kontrastfarver til min kommende Olive. Meget fint, blødt og lækkert.
Et par strømper er blevet færdige. De er til mindste-nevøen, strikket sådan lidt på slump, så størrelsen er da ihvertfald ikke for lille!
Garnet er Coop strømpegarn, hjemmefarvet af hans storesøster efter mine instrukser. Modtageren har godtaget farverne som "drengefarver" inden jeg strikkede, og jeg har fortalt ham, at det er "Harry Potter Garn", så han skal nok blive tilfreds.
(Harry Potter garn? Ja, for det ville hans storebror på 10 have, og når man er 4 år fanger man temmelig hurtigt, hvis man eventuelt er ved at gå glip af noget......)

2 kommentarer:

  1. Ej hvordan kunne du lade de må nøgler ligge? godt det ikke var mig der kom fordi jeg var tilgengæld i fjolstrædet - men på job og ku' derfor kun ose vinduere - nok godt.

    Her tegner olive super godt, glæder mig til at se din :-)

    Fine sokker :-)

    SvarSlet
  2. Jamen, jeg måtte da lade dem ligge, så du kunne købe nogle på et tidspunkt!
    Desværre var garnet den forkerte tykkelse til min Olive. Jeg må snart igang, men lige nu fanger Folklore godt nok! (Og så er der vist 2 stks babyer på vej i omgangskredsen, så jeg må vel hellere får nørklet lidt mere baby-halløj...)
    Sokkerne er .. hmm.. dejligt spraglede samt uopslidelige. Glimrende egenskaber! (Man kan forresten heller ikke se, hvis de bliver beskidte)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails