fredag den 4. januar 2013

På en ordentlig måde / In an orderly fashion

I dag skal jeg til "nytårskur" på arbejdet. Dvs. lidt lækkert og lidt drikkelse og en del hygge. Der er fortalt historier om en anden afdeling, hvor de selv dekorerede sig med diverse ordener. Bare for at hæve stemningen lidt og gøre det en smule kongeligt, altså!
Så skyndte jeg mig jo at sige, at jeg da bare kunne strikke mig en medalje/orden. Som sagt, så gjort. Den har taget ca. 5 gram strømpegarn og selve det gule kors fik fleece bagpå, da jeg ikke gad strikke to. Nu er det så spændende, om jeg rent faktisk tør tage den på!
Hvis du også mangler en medalje, har jeg brugt denne opskrift.

Today we are having a small New Year celebration at work. Everyone will meet and have a little cake or some other nice thing to eat, a small glass of something and just have a nice time before leaving. I've heard stories of another department in which the people working there decorated themselves with various orders. Just to make everything more fun and with a splash of royalty!
Then I happened to tell them, that it wouldn't be a problem for me to knit an order for me. So I did. It took around 5 grams of sock yarn, but I sewed fabric on the back of the cross, since I didn't have time to knit 2 of them. The only problem is that I'm not really sure I dare wear it.....
If you need a medal too, I used this pattern.

7 kommentarer:

  1. Fed ide! Selvfølgelig tør du da tage den på! Den som ikke vover at miste fodfæstet for en stund......

    SvarSlet
  2. Hvor sjovt! Det skal nok give meget grin og spas:-)

    SvarSlet
  3. Den skal da helt sikkert på - tror bestemt kollegaerne kan se det sjove i den :-)

    SvarSlet
  4. Enig med resten, og det ser ud til at være en orden af de rigtig fine :0)

    SvarSlet
  5. Hvad er du saa blevet??? Grevinde af strikkepinden eller comtesse garnnoegle????? Tak for et godt grin og hyg dig.

    SvarSlet
  6. Den er blevet flot. Har du overvejet at strikke et langt bånd, så du kan bære den på skrå over brystet som de kongelige? Jeg er stærkt inspireret - skal til kor-nytårskur på mandag.

    SvarSlet
  7. Jeg havde den på. Og alle de andre var behørigt imponerede!
    Mette - jeg tænker måske bare bredt bånd rundt om halsen? Sådan bærer de også nogle af ordnerne.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails