søndag den 20. januar 2013

Stone Town




En halv fridag brugte jeg i Stone Town i går. Vi så spændende ting, bl.a. slavemarkedet. Meget interessant og forfærdeligt tragisk. Uhyggeligt, at Danmark faktisk også har været slavehandlere i Vestafrika!

I had half the day off yesterday, which was spent in Stone Town. We saw a lot of stuff, for instance the slave market. Very interesting but also horrifying. It is terrible to think that Denmark was also a slave nation in Westafrica!


Der var også friske kokosnødder. Og mange boder hvor jeg fik købt en del stof!

There were also fresh coconuts. And a lot of shops were I bought a lot of fabric!


Til sidst solnedgang over byen. En dejlig dag!

Finally I watched the sunset over town. It was a great day!

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Arj hvor ser det bare for fedt ud altså. Hvor var det godt du kom afsted. PS hvor er billedet af Obama kangaen?

    SvarSlet
  2. Der skal nok komme billede. Den er fantastisk kitchet!

    SvarSlet
  3. Og maa vi se billede af det stof du koebte????

    SvarSlet
  4. Jeg har godt hørt om slavehandlen. Det er en af de mørke pletter i Danmarks historien, som man ellers ikke hører så meget om. Vi er ikke stolte af den og med rette, for det er da en ubehagelig tanke, at man kan eje et andet menneske bare pga. dets hudfarve.
    Jeg glæder mig til at se dit stof.

    SvarSlet
  5. Der er kommet et lille billede.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails