tirsdag den 19. januar 2021

Smukke Noro / Beautiful Noro

I november fik jeg pakke fra min veninde i Sønderjylland. Med en julekalender, som jeg helt ærligt måske ikke havde kæmpe forhåbninger til. Men så blev jeg enormt overrasket, da der var små nøgler Noro i alle pakkerne. Mest Silk Garden, men også noget Kureyon. 
Jeg havde travlt med andre ting, men fandt opskrift og gemte garnet, og her i det nye år gik jeg så i gang. Og hæklede. Og hæklede. Og hæklede. 
Opskriften fandt jeg i denne bog, og vesten hedder bare "cirkelvest". I one size. Som ikke rigtig var min størrelse, altså. 

In November, I had a box from my friend in Southern Jutland. With an Advent Calendar that I didn't have huge expectations to. But then I got a big surprise, when all presents had small balls of Noro inside. Mostly Silk Garden, but even some Kureyon. 
I was busy doing other things, but I found a pattern and saved the yarn, and once the new year started, I started. And crocheted. And crocheted. And crocheted. 
I found the pattern in this book, and the vest is simply called "circle vest". It was one size. Which wasn't really my size, actually. 
Jeg fandt ud af at mit maskeantal overhovedet ikke passede, men med en del improvisation blev det da alligevel til en fin vest! Som passer! Den har rigtig fine farver som man jo dårligt kan se på det her billede. Jeg prøvede at sortere farverne lidt så de kom i lidt længere farveforløb. Man kan diskutere hvor meget det lykkedes. 
Vesten er vasket og klar til brug. Jeg tænker at det skal være over en sort eller hvid skjorte så man rigtig kan se farverne. Den er såmænd også dejligt lun bare at have over ryggen. 
Den er hæklet på en 5 mm hæklenål, opskriften er frit fortolket og jeg har brugt ialt 465 gram garn. Dermed er jeg simpelthen nået over et kilo garn i forbrug inden januar er slut! Det er jo helt vildt.....

I discovered that my stitch number was totally off, but I did a lot over improvisation and then it actually turned out as a nice vest! That fits! The colors are really pretty, but hard to see on these pictures. I tried sorting the colors to make each color last a bit longer. You can question how well I succeeded with that.....
The vest is washed and ready to use. I do think it would be great with a black or white shirt to make the colors more visible. And it's also just nice and warm on the back. 
I used a 5 mm hook, it is a very free interpretation of the pattern, and I used 465 grams in total. 
And with this, I've used more than 1 kilo of yarn before January is over! It's crazy......

4 kommentarer:

  1. Dejlig veninde du har. Flot vest.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja - det var jo en helt vild julekalender at få!

      Slet
  2. En flot vest i skønne farver- lige til at benytte her i kulden.
    Er altså vildt imponeret over alt det du får lavet- allerede over 1kg.....det er godt nok meget garn😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja - det der over 1 kg er jo helt vildt! Jeg må fortsætte med det tykke og tunge garn, tror jeg....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails