fredag den 29. januar 2021

Vinterglæder / Joys of winter

Hver eneste morgen tager jeg toget lidt i 7 om morgenen for at nå at være på arbejde til kl. 8. Det går forbløffende godt, faktisk. 
I går gik det knap så godt. Jeg kom et par minutter for sent hjemmefra, og så var det koldt og glat og modvind, så jeg nåede lige at høre toget køre da jeg stod på toppen af trappen. Heldigvis gik det næste tog kun 20 minutter senere, men altså.... Kombinationen af mundbind og briller er virkelig bare ikke god! Trods flittig aftørring var min udsigt sådan her. 
Til gengæld er det altså også bare dejligt med kold, klar luft og en fin, blå himmel. SÅ meget bedre end regn og mørke. 

Every single morning I take the train just before 7 in the morning in order to be at work by 8 a.m. It works really well, actually.
Yesterday, it went less well. I was a few minutes late from home, and then it was cold and slippery and a headwind, so standing at the top of the stairs, I heard the train leave. Fortunately, the next train was scheduled just 20 minutes later, but still.... The glasses/mask combo is really no good! Although I wiped and dried the glasses several times, my view was like this. 
But then it's really nice with the cold, clear air and a beautiful blue sky. SO much better than rain and darkness! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails