tirsdag den 26. januar 2021

Jeg kunne ikke lade være / I couldn't help it

Min niece spurgte jo pænt om jeg kunne strikke sådan nogle vanter ligesom Bernie Sanders vanter til hende? Hun skulle ikke spørge mange gange før jeg gik i gang. Jeg tjekkede et par opskrifter og valgte denne her på Ravelry. Garnet havde jeg jo allerede fundet. I kælderen. Noget dejligt, blødt uldgarn som jeg virkelig ikke kan huske hvor jeg har købt, og som skulle strikkes med dobbelt tråd for at passe til pind 4. 

My niece asked very nicely if I could knit mittens looking like the ones Bernie Sanders wore? She didn't have to ask many times before I got started. I checked out a few patterns and picked this pattern on Ravelry. I had found the yarn already. In the basement. Nice, soft wool that I cannot remember where I bought, and which needed to be held double to make it work well with 4 mm needles. 
De blev ikke sådan kæmpestore, selv om jeg faktisk prøvede at gøre dem en smule længere, men de blev totalt fine! Det gik virkelig hurtigt at strikke dem - cirka et døgn - og de er virkelig dejlige og varme. 

They didn't turn out giant, although I did try to make them a little bit longer, but they turned out so nice! They were a really quick knit - about 24 hours - and they are really lovely and warm. 
Her er de så - på niece som laver sin bedste Bernie-imitation. 
Vanterne vejer 60 gram, og de var sjove at lave. Faktisk vil jeg også have nogle selv og er allerede gået i gang. 

So here they are - on my niece doing her best Bernie-imitation. 
The mittens weight 60 grams, and they were fun to make. Actually, I want mittens as well and I have started already. 

2 kommentarer:

  1. De ser simpelthen bare så lækre og varme ud- og lige til at bruge i disse dage med frost.(ved godt det ikke er mange frostgrader vi har haft, men jeg synes de sidste dage har været kolde, måske pga vinden🤔)Kan godt forstå du laver et ekstra par til dig selv😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver spændende hvordan de er i frost!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails