fredag den 8. januar 2021

Mine dygtige niecer / My clever nieces

Alle mine niecer strikker nu. Min amerikanske niece gjorde det ikke rigtigt, men i efteråret ville hun pludselig gerne strikke en hue, og se lige, hvor flot den blev! (Beklager den dårlige selfie fra ryggen.)
Huen blev min standard begynder-hue. Vi fandt garn og passende pinde, og så startede hun med at strikke en stykke med retstrik som i bredden passede med et ombuk og let strakt kunne nå hele vejen rundt om hovedet. Derefter samlede jeg masker op i kanten, og så strikkede hun ret opad til det var passende med indtagninger. Til sidst fik den pom-pom på. 
JEG syntes den var ret flot! Det syntes hun også. Hendes mor fik den, og HUN synes også den er flot!
Så er der noget problem? Ja. Næste ting hun ville strikke var en karklud. Det er knap så sjovt eller nemt i bomuld på små pinde. Vi må se, hvor det ender!

All my nieces knit by now. My American niece didn't really knit, but this fall, suddenly she wanted to make a hat, and just look how pretty it turned out! (Sorry for the bad selfie taken from the back.)
The hat is my standard beginner-hat. We found yarn and needles that fit, and she started by making a garter-stitch piece that was broad enough to fold, and then she knit until it - slightly stretched - fit around the head. Then I picked up stitches from the edge, and then she knit upwards until it was time for the decreases. And in the end it had a pom-pom. 
Well, I thought it turned out beautiful! She also liked it. Her mother got it, and SHE also likes it!
So are there any problems? Yes. Her next project should be a dishcloth. It's less fun and it's not easy making one in cotton using thin needles. Let's see how this ends!

Min ældste niece havde også haft travlt. Hun havde simpelthen strikket veste til både sine børn og sin brors børn til jul! 

My oldest niece has been busy too. She just knit vests not only for her own kids but also for her brother's kids for Christmas!

Det synes jeg var helt vildt sejt! 
De er lavet med lidt forskellige opskrifter, men alligevel mindede de om hinanden. 

I really think that was amazing!
They were made using different patterns, but still looked a bit like each other. 
Her er den mindste vest med barn - længst væk i sofaen. 
Der er altså næsten ikke noget mere hyggeligt end børn med matchende strikkede ting. Flot arbejde!

Here is the smallest vest with child - in the corner of the couch. 
I can hardly think of anything nicer than children with matching knitted stuff. Well done!

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails