torsdag den 28. januar 2021

Et par mere / Another pair

Efter jeg havde strikket vanter til min niece, skyndte jeg mig at slå op til et par mere. For jeg ville da også have nogle seje Bernie Sanders vanter!
Jeg brugte det samme mønster, men denne gang lavede jeg ribkanten dobbelt så lang og jeg gjorde vanterne længere ved at strikke 2 omgange hver gang der var en ensfarvet omgang. På den måde blev de faktisk helt tilpas i længden. Jeg lavede dem såmænd også bredere - jeg slog 40 m op til ribkanten, og tog ud til tommelfingeren fra 3 til 13 masker, inden jeg satte dem på en tråd og slog 7 nye masker op. Derfor endte jeg med 44 masker til hånden. De er blevet SÅ gode! For første gang i mit liv (cirka) er jeg virkelig med på moden. Sådan når den er moderne, altså. Det er fedt!
Vanterne er strikket på pind 4 af noget garn fra kælderen som var helt perfekt når det lå dobbelt, og vanterne vejer denne gang 80 gram. Jeg bliver muligvis nødt til at strikke et enkelt par mere, men så tror jeg altså også jeg kan klare mig lidt uden flere vanter......

After I knit mittens for my niece, I quickly cast on for another pair. Because I also wanted the cool Bernie Sanders mittens!
I used the same pattern, but this time, I made the rib double length and made them longer by knitting 2 rounds every time there was a round with just one color. That way the length turned out perfect. I also made them wider - I cast on 40 stitches for the ribbing, and increased for the thumb from 3 to 13 stitches, before placing those stitches on a thread and casting on another 7 stitches. That way, I ended up having 44 stitches for the hand. They turned out SO great! For the first time ever in my life (I guess) I'm really fashionable. You know - at the time it's in fashion. I love it!
The mittens are made on 4 mm needles from yarn from the basement that turned out perfect held double, and this time, the mittens weigh 80 grams. I might have to knit another pair, but then I'm sure it's the end of it. I can have a nice life without more mittens......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails