lørdag den 9. januar 2021

Det er bedre bare at gøre det / It's better to just do it

Min cirkelvest bliver rigtig fin! Jeg fik hæklet en hel del i onsdags og opdagede, at jeg overhovedet ikke havde været specielt omhyggelig med mønsteret. Jeg havde ihvertfald ikke haft styr på mit maskeantal, for jeg havde mange flere end der stod i opskriften. Heldigvis kan man jo fifle og improvisere lidt, og jeg synes faktisk det så fint ud. 

My circle-vest looks really good! I did a lot on Wednesday and found out that I hadn't been careful at all when reading the pattern. I definitely had not checked my stitch-number, because I had many more stitches than what the pattern said. Fortunately, you can cheat a bit and improvise, and I really thought it looked very nice!
Så skulle jeg så lige prøve den på, da jeg kom forbi armhullerne. Den sad virkelig stramt. På trods af at jeg bruger en større hæklenål og har for mange masker. 
Derfor trevlede jeg tilbage i går og lavede den et par omgange større før hullerne, OG slog flere masker op til armene. Så nu håber jeg altså at det bliver godt! Jeg ville jo bare være irriteret på den hvis den ikke passede, og det ville jo være synd for det fine Norogarn.......

Then I wanted to try it on, once I was past the armholes. It was really tight. In spite of me using a larger hook and having too many stitches. 
So then I unraveled last night and did a couple of rounds before the holes to make it bigger, AND I made more stitches for the arms. So now I really hope it will work! I would just be annoyed with it if it did not fit, and that would be a pity, considering the nice Noro-yarn......

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails