søndag den 4. december 2011

Grøn varme / Green heat

Imens jeg prøvede at trække tiden ud med at gå i gang med matematik-sweateren, har jeg strikket en lille hue som tidsfordriv. Lavet i "Sojagarn" fra Netto, som jeg havde fået som gave af nogle venner.

While working on my art of procrastination considering the math-sweater for my nephew, I made a little hat just to make time pass. Made from yarn with wool and soy fibers, and given to me as a gift from some friends.
Den er fuldstændig uden opskrift og uden særlige finesser. Strikket i 2x2 rib i så lang tid, at man tænker, det må være løgn. Derefter har jeg hurtigt strikket masker sammen og lukket af, så den ligesom bliver lidt spids og rynket i toppen, og tilsidst fuldendt værket med mit livs første virkelig perfekte pompom, der endda er blevet flerfarvet, fordi garnet - som I kan se - laver små striber.

It was made entirely without a pattern and without any difficult details. Made in 2x2 ribbing for so long that you really think it's way beyond anything you would have ever imagined. Then I decreased quite fast and cast off, to make it a bit pointy and wrinkled on top, and finally it was topped with the most perfect pompom I ever made. Even in multicolor, since the yarn makes the tiny stripes.
Jeg har brugt 90 gram, og jeg tænker, at det måske kunne blive en julegave til hende niecen, som elsker alt, der er grønt. Der er en overvejende positiv holdning i familien til spørgsmålet om, hvorvidt hun vil kunne lide den. Dejlig varm og tæt er den ihvertfald, og hendes storesøster legede model. Er det ikke sådan en hue, en teenager kan tænkes at iføre sig?

In total, I used 90 grams of yarn, and I was thinking it could become a Christmas present for the niece who loves anything green. When asking her family, whether she will like it, they were predominantly positive. It's really nice and warm, and her big sister acted as my model. Isn't it this sort of hat that a teenager might wear?

4 kommentarer:

  1. Nej, hvor er den fin - og sød...dejlig farve!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Jeg var også selv ret vild med farven og kan godt lide de smalle striber!

    SvarSlet
  3. Sikke en fin hue. Jeg gætter på, at den bliver populær.

    SvarSlet
  4. Tak, Eva. Jeg viste den til deres kusine i dag, og hun var vældig begejstret! (Hun er også 17 og måske mere i målgruppen end storesøsteren på 22.)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails