torsdag den 8. december 2011

Overvældende garndag / Amazing yarn-day

Starten af ugen bød på en rigtig masse fantastisk garn! Jeg havde været så heldig at falde over et bundt rødt lace-garn i wollmeise-opdateringen (måske det eneste?) og følte virkelig, at jeg havde vundet i lotteriet, da jeg pakkede det ud. Farven skulle have været "0 Rh Negativ", men var åbenbart blevet lidt forkert. For mig er den helt rigtig!
Da så jeg skulle prale med mit fine garn på Facebook, blev jeg - igen - klar over, at en del af mine venner absoLUT ikke strikker..... De tog det åbenbart meget bogstaveligt det med navnet og farven og spurgte, hvilken farve deres blodtype så var? Min søster kastede sig endda ud i alternative farveforslag som galdeblære-grøn, milt-lilla, fedtlever-beige og blå som af-iltet hæmoglobin. Hvad skal jeg sige? IGNORANTER! (Hvor meget salg tror I iøvrigt, der ville være i ovennævnte farveforslag?)

The beginning of this week came with plenty of truly amazing yarn. I was lucky enough to stumble over some red lace in the wollmeise-update (maybe the only skein?) and felt like winning the lottery when I opened the parcel. The color should have been "0 Rh Negativ", but somehow came out a bit different. To me it's just right!
A bit later I was bragging about my pretty yarn on Facebook, and - once more - I realized that most of my friends don't knit........ They read the name very literally and asked what color their specific bloodtype would be? My sister even suggested alternative color-names like gallbladder-green, spleen-purple, fat liver beige and blue like de-oxygenated hemoglobin. What can I say? IGNORANTS! (Anyway - how well do you think the colors suggested by my sister would sell?)
Da jeg så kiggede dybt i postkassen, lå sidste pakke fra Socktopus' strømpeklub derinde. Med bonusgarn. Hvilket bonusgarn! 20% merino, 10% silke og 70% MINK! Uuuuuhhhh, det er lækkert...... Skal vist lige lagre lidt med talrige fantasier om hvad dette fantastiske garn kan blive til!


Afterwards, taking a deep look in my mailbox, I found the last package from the Socktopus sock club inside. Containing bonus-yarn. What yarn! Twenty percent merino, 10 percent silk and seventy percent MINK! Ooooohhhhh, it's so yummy! I think it will need a good stash-time and a lot of fantasies about what this amazing yarn will become!

10 kommentarer:

  1. Ha, ha dejlig og opfindsom vennekreds du har.

    SvarSlet
  2. Mink??? Det har jeg godt nok aldrig hørt om i garn - det ser rigtig indbydende ud (rigtige julefarver)!

    O Rh Negativ - spøjst navn til en farve - så galdeblære grøn .... kommer måske også en dag HI HI

    SvarSlet
  3. lææækert garn! det der mink-garn har jeg også, tænker om jeg skal strikke en stola/sjal til min mor der synes alt kradser, dette må da være blödt nok til hende.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  5. Du er da en meget heldig garnkvinde! (helt alvorligt:tror du ikke at alle blodtyper har samme farve blod? Jeg er 0 pos, det ku egentlig være morsomt at have garn i den farve. ha ha)

    SvarSlet
  6. Susse - de er ret sjove, ja.

    Dorina - could be interesting when people ask about the color on your project!

    Kirsten - jeg aner godt nok heller ikke, hvordan de lige har snoet det garn sammen, men det er vældig blødt!

    Frida - ja, det er SÅ lækkert!

    Karen - jeg har set en del blod men tror bestemt ikke, der er farveforskel på blodtyper. Til gengæld har jeg aldrig set noget blod med så flot en farve som det her garn! (P.S. Det var vildt fedt at åbne kuverten og se farven)

    SvarSlet
  7. Fniiiiiiiiiiiiiiis hun kan noget med navne hende Fr Wollmeise.

    SvarSlet
  8. Hvor får du fat i alt det Wollmeise garn - jeg har søgt på nettet, og det eneste sted jeg har fundet, hvor man skulle kunne købe det, får man bare den besked, at det er udsolgt.

    SvarSlet
  9. Ulla - ja, hun er ret kreativ på flere måder!

    Belinda - jeg laver en opskrift på torsdag. Så er du klar til at købe fredag!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails