søndag den 25. december 2011

Juletræet / The Christmas Tree

I år tænkte jeg, at et lille juletræ måtte kunne gøre det. Billigt var det skam også!
Men da det så fik lov at folde grenene ud i stuen må jeg jo nok indrømme, at jeg blev fuldstændigt klar over, at næste år skal det altså være et stort træ igen...... Der var ikke plads til enormt meget julepynt, men I skal da ikke snydes for den nye af slagsen!

This year I thought that a small tree would be good enough. It was cheaper too!
But once the branches were stretched in my living room I realised that I really, truly need a big tree next year.... This tree doesn't have room for a lot of decorations, but of course you should see the new ones!
Først den mest utrolige. Gavmildt skænket af min søde søster, der åbenbart mener, at vi har sådan en "årets-grimmeste-julepynt" ting kørende. Jeg forstår det ikke helt! Altså - SvampeBob Firkant, Bumle (fra Biler) og diverse Disney-ting er da givet af et godt og opofrende hjerte!
Men i år fik jeg altså........ En T-bone-steak! Der er ikke et øje tørt, vel? Den har endda lidt glimmer på og har selvfølgelig fået en fin plads ved siden af juletræet fra Det Hvide Hus!

First the most unbelievable thing. Very generously given by my sweet sister who apparently think we have a "this-years-ugliest-decoration" thing going on. I don't get it! Really - SpongeBob Squarepants, Mater (from Cars) and various Disney-decorations were given from the most loving part of my heart!
So this year I had...... A T-bone-steak! Brings a tear to my eye! It even sparkles a bit and of course it had a branch of honour, right next to the "White House" Christmas tree!
En meget, meget fin ting var denne her. Ja - det er én af Arne og Carlos' julekugler, men strikket og givet til mig af en kollega. Bare fordi hun havde lyst! Jeg er meget, meget glad.

A very, very pretty thing is this. A Christmas ball designed by Arne and Carlos, but knitted and given to me by a colleague. Just because she wanted to! I'm very, very happy.

Så er der den søde, filtede fugl, købt i Remisen til fåreavlernes julemarked. Jeg elsker bare fugle og engle på mit juletræ, så den skulle selvfølgelig med.

Then there is this sweet, felted bird, bought at a craft fair this year. I love having birds and angels on my tree, so it obviously had to join the other decorations.

Den lille træ-klokke var egentlig fra sidste år, men jeg havde glemt den og fandt den i en skuffe. Hun og hendes søster er håndskårne, mægtig kønne og købt i Prag sidste år.

This little wooden bell was really bought last year, but I forgot it and only found it in a drawer. She and her sister were carved by hand, mighty pretty and bought in Prague last year.

Til sidst disse to. Hvem vil ikke gerne have Chip og Chap på sit juletræ?
Købt i Disneyland Paris.
Lige nu nyder jeg ellers bare en dejlig fridag. Har tænkt mig at blive indenfor 10 meter fra min lejlighed hele dagen, slappe af, spise dejlig mad, drikke julethe og gløgg, se film og strikke. Nå ja. Når jeg så er herhjemme bliver jeg nok også inspireret til at rydde op, støvsuge og få skrevet de der julekort, der bare aldrig blev tid til!
Juleaften var skøn. Der var fine gaver, hyggeligt selskab og kontakt til dem i San Francisco. Den blev kun forudgået af en anelse panik meget sent den 23. dec, da jeg kom i tvivl om, hvorvidt jeg nu også stadig havde 2 juletræsfødder! Det havde jeg heldigvis, så min mor fik også et juletræ, der kunne stå fast......

Finally these two guys. Who wouldn't want Chip'n'Dale on their tree?
Bought in Disneyland Paris.
Right now I'm enjoying a day off. I wont go any further than 10 meters from my apartment all day, relax, eat good food, drink Christmas tea and gløgg, watch movies and knit. Oh well. Since I'll be at home, I'll probably get inspired to get some order, vacuum clean and write those Christmas cards I never had time for!
Christmas Eve was wonderful. Fine presents, pleasant company and contact to those in San Francisco. I only had a bit of panic very late on the 23rd when I couldn't remember if I still had 2 Christmas tree "feet"! I did have them, fortunately, so my mothers tree didn't fall.....

5 kommentarer:

  1. too funny, christine. i'm always getting into a panic before christmas about something i'm sure i've forgotten.

    jack would love that t-bone steak! your ornaments and tree are lovely. what a nice day you have planned. enjoy! and merry, merry christmas. xoxo

    SvarSlet
  2. Yeah, I think Christmas always comes with a bit of panic!
    A very merry Christmas to you too!

    SvarSlet
  3. Glædelig Jul Christine! Og tusind tak for det smukke garn!

    SvarSlet
  4. Irene - i lige måde og velbekomme! Jeg er glad for, at det nåede frem.
    Karen - tak skal du have. Næste år bliver det endnu smukkere.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails